Orix skrev:
Byggherren är väl skyldig att utse KA!
.
KA?

Det ska väl vara kakansvarig!

Protte
 
Du får ju hoppas på att räkningen sen inte är saltad för det är inte bra!!!!

Undrar just hur det är med elen, är den inbakad i totalpriset eller?
 
Glufsglufs skrev:
Du får ju hoppas på att räkningen sen inte är saltad för det är inte bra!!!!

Undrar just hur det är med elen, är den inbakad eller?
Saltad? Jag tror snarare att räkningen är sockrad.

Sedan är det förbjudet att baka in elen i sådana här konstruktioner den måste vara utanpåliggande.
 
Meddela gärna hur du kommer vidare...vårt bygge tappade balkongen endast 24h efter färdigställande och ena kortsidan rasade nästan i takt med detta...

taket är på tok för överdimensionerat och för tungt, alldeles för klena takstolar med andra ord...vi är alldeles villrådiga här hemma!
 
Raceman skrev:
Saltad? Jag tror snarare att räkningen är sockrad.

Sedan är det förbjudet att baka in elen i sådana här konstruktioner den måste vara utanpåliggande.
Jo men socker är ju en bra sak i sammanhanget....salt är ju inte så mysigt....
 
Kakastrofen är nu fulländad och det är dags för mig att krypa till korset. Det är jag som är montören, och jag är rädd att jag var på kanelen redan innan start. Jag hade dessutom hjälp av barnarbetare i viss utsträckning, med moderns samtycke. Avtal med husleverantören saknas helt, likaså bygglov. Det är som en stor gröt alltihop. Dessutom tror jag att tak och väggsektioner blev monterade med fukt kvar i konstruktionen, vid närmare eftertanke så undrar jag om de ens hunnit kallna. Trots sockrade löften höll inte häftmassan måttet.
Ett nytt hus är redan beställt och jag kommer att göra allt för att hålla resten av familjen skadeslös. Det var dock ganska lång leveranstid, och jag är rädd att det kan ta uppemot ett år innan ett nytt hus är på plats, precis som någon redan gissat.

God fortsättning på er, och må ni lyckas bättre än jag med era husleveranser.
 
  • ImageUploadedByTapatalk1324846380.905462.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByTapatalk1324846448.819454.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Perik
  • Laddar…
Och vi som skyllde på arbetskraft från (Nord)Polen

;-)
 
Typiskt barnarbetare, ingen känsla för kvalitet...

Det bästa du kan hoppas på nu är att byggarna kan hjälpa till att avlägsna rivningsmaterialet.

Hoppas ni får en God Helg trots detta fatala misstag!
 
tio_Pepe skrev:
[länk][bild]
Angripet av husbock?:D
 
Här blev bygget försenat av olika skäl som vi inte behöver gå in på...

Kritiska ögon saknas hos besiktingsbarnet som glatt kostaterade att huset har skorsten. Mindre detaljer som att ytterdörr och en gavel saknas noterades inte i protokollet.

Det mindre barnet är nu misstänkt för stöld av byggmaterial men åklagaren lägger säkert ner fallet då bevismaterial är borta. Förhöret med den misstänkte var bortkastad tid då han inte svarade på några frågor.
 
Tips till nästa års byggnation: Låt pepparkaksdelarna gräddas lite längre än normalt så de blir helt torra. Och har ni fuktigt hem så hjälper det inte ändå. Kolla ventilationen. Inte det lilla husets utan det stora husets. ;)
 
ichigo skrev:
Och har ni fuktigt hem så hjälper det inte ändå. Kolla ventilationen. Inte det lilla husets utan det stora husets. ;)
Vad tror expertisen om att sätta en liiiten avfuktare i det lilla huset? ;):p
 
Alfredo skrev:
Vad tror expertisen om att sätta en liiiten avfuktare i det lilla huset? ;):p
Finns torrbollen i mini-format? Annars har jag hört att man kan göra egna av vägsalt :D får lägga till det på ritningen ;)
 
förmodligen är det smetens blandningsförhållande som inte stämmer, vi har haft det uppe några gånger på Forumet, att det skall vara 3:1, men sen kom en grupp in och ansåg att det gick lika bra med 6:1, och här ser vi hur det går när man späder ut smeten. tror det var samme person, som tyckte det gick lika bra att lägga jord över dräneringsrören........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.