Noel, kan inte hålla med!
Vitt till vitt ÄR snyggt! Också!

Själv föredrar jag tom vitt till vitt ju blankare skåpen är, men tycker att både och passar utmärkt, dock blanda så lite som möjligt.
Vi fick ta svart micro, resten var så nytt (i vitt) så vi kunde inte motivera att byta till någon annan färg bara pga av det och vi är väldigt nöjda med det.
 
Turkosen skrev:
Hej! Jag håller med föregående talare. Vi har precis satt in ett vitt kök och till det har vi vitvaror i aluminium från Siemens. Det blev väldigt fint ihop om jag får säga det själv..  :) Dessutom kan vår treåring fingra hur mycket som helst på dem, det blir inga fingeravtryck.

Vi har också satt in ett vitt kök och har tänkt oss precis som ni. Nämligen vitvaror från Siemens och då i aluminium just pga fingeravtryck.
Så det var skönt att höra att ni verkar nöjda!

/Linda
 
husis skrev:
Fast om några år kommer väl rostfritt att kännas lite passé...  ;)
Jag tycker bäggedera kan vara snyggt, det beror på vilken stil man är ute efter. Fint exempel på vitt till vitt tycker jag finns i Lidmans kök i en annan tråd här
[länk]
jag tycker det redan känns passe med rostfritt.Nu är ju allt rostfritt var man än tittar snart.
det är ett kyligt material som skall få tankarna till storkök och restaurang..det behövs något lugnt att vila ögonen på.jag röstar på inbyggd kylfrys .ugn och fläkt i vitt.














 
Det blev vitt kök med vita vitvaror för vår del. Dels så tycker vi att det blir snyggt med en enhetlig färg, dels så sparade vi många tusenlappar jämfört med rostfritt.
 
I vårt förra kök hade vi kyl/frys samt diskmaskin dolda bakom snickeriluckor och en Bosch (eller om det var Siemens) vit inbyggnadsugn med en glasfront som tillsammans med IKEAS Abstrakt högblank vit blev väldigt snyggt. I nuvarande har vi rostfria, och det är ett h-e med fingeravtryck. Men när de är nyoljade så är de snygga(re). :)


 
  • gamla_kket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Noel skrev:
Jahapp, vi bygger vitt kök med vita vitvaror om några veckor. Synd att det kommer att bli fult, gammalt och 80-taligt  :(
Var inte orolig det är jätte snyggt med vita vitvaror...allas smak är ju som baken! Vårat kök är i och för sig i Askerum Gråbetsad ask o vi har alla "maskiner" i vitt. Känns fräscht, rent o inte alls 80-tal.

Man ska nog inte lyssna för mycket på alla andra utan låta sig själv bestämma om d blir vitt el rostfritt. Den bästa smaken är ju ens egen... ;)
 
Aluminium! Utan tvekan!
 
Är lite inne på att testa aluminium i vårt kök i nya huset. Vi kommer sannolikt ha vita högblanka luckor (som vanligt), då de är överlägset lättast att hålla rena. Dock är utbudet lite mindre när det gäller side-by-side-kyl/frys som vi ska ha om man väljer aluminium.
 
Givetvis vitt till vita luckor. Jag håller precis på med samma sak just nu, vitt högblankt Ikeakök och vita vitvaror. Det blir mycket trevligare tycker jag om man håller antalet olika färger nere i ett kök. Kontrastera då hellre med en mörk bänkskiva t ex.
Som andra sagt, Alu looken är snart förbi. Kom ihåg 80-talet med dess bruna/svarta vitvaror, känns håpplöst passé nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.