Evernote använder de jurist- och advokatkunder jag har. Text, ljud, bild, film och länkar kan antecknas samtidigt. En sekreterare som sitter på kontoret kan läsa av dessa anteckningar live om man vill.

Kolla in på 99.se så får du handfasta tips från dem som använder "paddan".
 
Stort tack för info d^_^b
 
Till slut blev det en padda och appen Audio-Note (38 kr). Liksom Evernote spelar appen in och har en skrivyta. Det som är bra med AudioNote är att den skapar ett slags bokmärke i ljudfilen när du skriver. Detta gör att du i efterhand kan navigera i ljudfilen genom att klicka på de ord du antecknat (du kommer då till just den passagen i ljudfilen). Har jag skrivit "till protokollet" vid 45 min och 22 sekunder av inspelningen så kan jag alltså klicka på orden och hamna precis där det som skulle till protokollet sägs...

Kan man "bara" anteckna och spela in samtidigt utan den här kopplingen, så är det i och för sig bra som säkerhet att man inte missar något. Men det blir ändå svårt att hitta de viktiga bitarna. Man vill ju inte behöva lyssna igenom en tre timmar lång inspelning på måfå, och inte heller vara tvungen att hinna få med allt av betydelse "vid sittande bord".

Nåväl. För mig är iPad/AudioNote en grymt bra kombo som underlättar jobbet enormt, och jag rekommenderar den verkligen. Jag är imponerad över hur klara inspelningarna blir.
 
Tack för tipset om AudioNote.
 
När man gör en inspelning med AudioNote så skapas en CAF fil. Med lite krångel och iTunes så kan den föras över till datorn.

Nu skulle jag dock behöva konvertera CAF-filen till MP3 eller något annat spritt format. Hittar inget program för detta i app-store - bara CAFconverter - som, trots namnet, 22 kr senare visade sig bara konvertera MP3-or till CAF, inte tvärtom. :thumbdown:

Nån som har tips?!
 
QuickTime läser och skriver Core Audio galant.
 
@Larky: Tack för svar!
- Fast Johans svar kändes lite lättare, så jag började med det...

@Johan: Ah... Jag visste att Quicktime läste filerna, men trodde att det - likt t.ex. acrobat reader - bara var en "läsare". Har nu lyckats exportera CAF-filen till M4A, och den antar jag att man kan räkna med är läsbar i en random PC-dator.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.