Dr Fozz skrev:
Jag kör med en ZTE Blade och jag gillar hitta.se appen, skönt att se vem som ringer innan man svara. Dessutom så kan man spara nummer inkl. namn i telefonboken på ett klick. Helt klart en förbättring av telefonfunktionen Nimajneb :)
Om numret inte finns i telefonboken så brukar dom som ringer till mig presentera sig...... ;) Mao ingen killer...

Denna artikel är lika aktuell idag som för 3-4år sedan....
http://www.mobilegazette.com/nokia-6310i.htm
 
Nimajneb skrev:
Om numret inte finns i telefonboken så brukar dom som ringer till mig presentera sig.....
Då är det ju redan försent! Men det var kanske det du menade med din smiley?
 
Nimajneb skrev:
Det är svårt att påstå annat än att mobiltelefonerna var bättre förr när det var just telefoner med några extra funktioner typ sms, Blåtand och väckarklocka.
När det blev minisurfplattor med telefonfunktion så fick telefonbiten dra sig tillbaka och försämras.
Jag håller med, dom nya är bra på att vara allt utom just telefon.

Jag var världens mobilnörd förr som hade det värsta som gick att ha i princip, men dom nya om säljs nu är ju så jobbiga.

I jobbet bytte jag från en ny htc till en nokia e90 communicator som hittade ny på ebay, privat skaffade jag en äldre lg modell och igår beställde jag hem en se k800i till morsan. :)
 
Nimajneb skrev:
Jag har iaf inte lyckats hitta det förträffliga telefonmässigt med mina smartphones jag har haft dom senaste åren. Du får gärna berätta var hemligheterna ligger.
Det viktiga med telefonfunktionen är hur kontakter och telefonnummer hanteras. En smartphone har mycket bättre skärm och mycket bättre översikt. Dessutom är det mycket enklare att skriva in text (namn). 90% av de samtal jag ringer ligger på "senaste samtal"-listan. I normalfallet är det två snabba klick för att ringa. Hur mycket enklare kan det bli?

Jag kan inte se att är något med telefonfunktionen som skulle ha blivit sämre med smartphones.
 
Jag saknar funktionen att få förslag ur telefonboken när man börjar slå namn eller nummer. Varför finns inte det på iPhone?
 
Det finns om du använder telefonboken. Dock endast på namn, ej nummer.
 
bjogul skrev:
Jag ligger på en beställning från Dustin sedan innan släppdatum 28 oktober, och Dustin som brukar vara mest leveranspålitligt av alla nätbutiker kan inte ens ge en uppskattning om när telefonen kommer.
Efter dryga två veckor från releasedatum finns i dagsläget två (2) omdömen om telefonen på Prisjakt. Inte ens Apple store har den i lager enligt Prisjakt..
Och väntar fortfarande... 16GB-varianten verkar visst ha släppts mer allmänt om man ser till lagersaldon på prisjakt, och på omdömen. 64GB får istället ständigt framflyttat leveransdatum.
 
Det är operatörerna som knycker alla. IPhone går genom deras kanaler, till skillnad från resten av Apples sortiment som går genom vanliga distributörer och Apple-ÅF.
 
"Utöver det batteriproblem som Apple bekräftat som en bugg i den senaste versionen av mjukvaran dras den senaste Iphone-modellen också med problem att hålla kontakt med vissa operatörers nät."

Kan vara läge att vänta.....

Ryktet säger också att det snart kommer en Android lur från Samsung med ICS och stöd för 4G ;-)
 
abrovink skrev:
"Utöver det batteriproblem som Apple bekräftat som en bugg i den senaste versionen av mjukvaran dras den senaste Iphone-modellen också med problem att hålla kontakt med vissa operatörers nät."

Kan vara läge att vänta.....

Ryktet säger också att det snart kommer en Android lur från Samsung med ICS och stöd för 4G ;-)
Ryktet säger att det snart kommer en iPhone5...och en iPhone6.

Tele2 har ibland problem. Telia har det inte. De kör i mångt och mycket samma 3G-nät. Hmmm... ;)
 
Johan Gunverth skrev:
Det är operatörerna som knycker alla. IPhone går genom deras kanaler, till skillnad från resten av Apples sortiment som går genom vanliga distributörer och Apple-ÅF.
Möjligen så. Å andra sidan är det Apple som har gått ut med att de säljer en telefon#:€vel från 28 oktober, och som uppenbarligen inte har en produktionskapacitet som matchar ens en dämpad efterfrågan...

I mina ögon - som konsument - så faller skugga över Apple....

EDIT: Trådens rubrik är f.ö. väldigt talande. "iPhone 4s Nu eller senare"...
 
Redigerat:
bjogul skrev:
Möjligen så. Å andra sidan är det Apple som har gått ut med att de säljer en telefon#:€vel från 28 oktober, och som uppenbarligen inte har en produktionskapacitet som matchar ens en dämpad efterfrågan...

I mina ögon - som konsument - så faller skugga över Apple....
Hade de normala kanalerna fått en möjlighet att styra över utbudet hade det sett annorlunda ut. Frågan är dock om operatörerna som är en viktig del i kedjan hade tillåtit det. Troligtvis inte.
 
bjogul skrev:
EDIT: Trådens rubrik är f.ö. väldigt talande. "iPhone 4s Nu eller senare"...
Det börjar bli "senare" nu. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Det börjar bli "senare" nu. :D
Yupp.

Läsning här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.