Man borde kanske erbjuda en femminuterslektion i bra bus man minns från sin egen barndom! ;)
 
Pongu skrev:
Man borde kanske erbjuda en femminuterslektion i bra bus man minns från sin egen barndom! ;)
På min tid busade man med träpåk och yxor :D :D :D
 
Redigerat:
Tror inte Skalman skulle bli så nöjd om de försåg sig med yxor och busade en stund med hans hus! ;)
 
Nä då skulle jag bli arg, vilket leder till att jag blir:

3285Hulk.jpg
 
skalman1 skrev:
Jag har bara dåliga sidor så du ska inte klandra dig själv! :)


Haha, vad kul det vore att gräva ett 2m djupt hål mitt framför trappen till ingången som det står vatten i så folk tror att det bara är en vattenpöl!
Gräv ett mitt i vägen istället :wow:
 
  • PoolCar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul att lära upp sina barn att bli någon form av maffia. Gå runt till olika grannhus och hota om man inte får betalt i förskott.
Grannarna skall lära sig att visa respekt.
 
Uppenbarligen så finns det folk som stött på ungar som är otrevliga och även utför skadegörelse.

Detta är naturligtvis ett föräldraproblem och inte ett Halloween problem. Själv har jag aldrig stött på det vare sig i Europa eller USA men uppenbarligen förekommer det på vissa ställen i Sverige.
 
raveper skrev:
Kul att lära upp sina barn att bli någon form av maffia. Gå runt till olika grannhus och hota om man inte får betalt i förskott.
Grannarna skall lära sig att visa respekt.
Förekommer det verkligen i Sverige att Halloween spårar ur på det sättet? Antingen lever jag i ett väldigt idylliskt område eller också refererar ni till "skräckhistorier" som ni hört från USA....

Dessa skräckhistorier är precis som Benjamin skriver ett föräldraproblem och inte ett halloweenproblem i sig. Att gå runt och tigga pengar och sedan ägna sig åt skadegörelse om man inte får det är självklart inte acceptabelt. Det förekommer säkert att fulla ungdomar gör just det men jag är tveksam till om det kan kallas Halloweenfirande.

Alla barn jag har stött på har nöjt sig med lite godis och jag har aldrig hört talas om någon som blivit utsatt för skadegörelse i närheten av där jag bor.

/Krille
 
Barnen runt omkring här, är snälla och trvliga. Men tydligen utanför Svedala (Sjöbo) har ni problem med ungar.
 
Inga barn på besök :(
 
Ryktet har väl gått så vårt godis är snart slut... Vi får väl hoppas att "buset" inte blir för allvarligt om det kommer fler barn ikväll;) Fast jag tror inte på fler besök så här sent.

/Krille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.