Har bestämt mig för att isolera garagegrunden. Då den står på pålar så går det bra att gå in under.
Tänkte limma fast cellplast.
Min fråga är: hur tjockt måste man ha? Jag förstår naturligtvis att ju tjockare ju bättre (till en vis gräns) men jag ska bara ha underhållsvärme (ca 8-10 grader) i garaget och vill undvika att det fryser på golvet som det har gjort tidigare år. Räcker det med 10cm eller måste det till mera för att det ska ha någon funktion?
Skulle det räcka med 5cm så blir jag naturligtvis inte ledsen då det blir billigare.
 
Satsa på 10cm det räcker gott till ditt önskemål.
 
En husgrund har grundisolering på 300 mm. Dvs då får man en riktigt bra isolerad betongplatta. Så mycket som möjligt och ju närmre 300 desto bättre.
 
Då så........ cellplast införskaffat. Då till limningen!

Dom flesta jag har pratat med säger att man ska använda fogskum till att limma fast skivorna med (har använt det själv till att limma ihop cellplastskivor med förut och tyckte det fungerade bra).
Hur ska man gå till väga för bästa och mest effektiva resultat. Har hört att man ska blöta materialet m.m. Hur länge ska man vänta innan man sätter upp skivan o.s.v?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.