Vad krävs för att ni skall komma igång på morgonen?

  • Antal röster
    33
Ja vad krävs helt enkelt för att ni ska komma igång?
 
Jag har provat ett flertal av ovanstående utan att komma igång.
Vad gör jag för fel?
 
Ola78
Kaffe är ett absolut måste för att sparka igång kroppen ordentligt på morgonen annars blir jag otroligt seg. Sen vill jag gärna ha en rejäl frukost också.
 
Insikten att vintern snart är här. ;)
 
En sambo som är på humör och två relativt hanterbara barn tycker jag är en bra start. Finns dom förutsättningarna på plats kan jag annars köra någon timme eller två innan både frukost och kaffe.
 
AnneFi
Jag kommer inte igång med något på morgonen.
bestämde igår att vi skulle städa huset och röja undan en massa skit i källaren. vaknade tolv! och insåg att det snart är läggdags igen :/
 
Skulle Köpa ny klinga till vinkelslipen för att kapa lite på en betongmur strax innan vi ska åka så kommer en granne och säger att någon har kört på våran bil :( skriva papper göra skadeanmälan... Äntligen är det fixat klingan köpt, snart är lunchen klar sen ska jag jobba, nästan hela dagen har gått och ingenting har blivit. Jag kan slå vad om att det kommer börja regna innan jag hinner ut. Hela dagen åt h-te.

Tack vare att jag byter en mur så ligger det 10 ton 8-16 på våran parkering. Därför står vi på gatan resultat 800:- p-böter samt parkeringsskadan. Gissa om jag har tröttnat...

Edit som svar på frågan. Inte en p-skada!
 
Redigerat:
Tanken på att jag vill meka bil istället.
Fast nu på senare tid så har jag gått direkt på bilmekandet istället så nu är jag ännu mer efter med huset och gården. :)
 
Jag går upp och drar på mig snickarbyxorna och går ut och börjar, när jag vaknar, någon gång mellan sju och åtta på morgonen.
Frugan säger vi skall gå ner i vikt och efter att vägt över decitonet efter semestern, så räcker det långt som morot, och dessutom
vet jag att det blir serverad frukost vid nio:D
 
Det faktum att matbordet fortfarande står i hallen och att vi äter på papptallrikar och diskar kastruller i duschkabinen räcker bra för att få igång mig.
Men av ovanstående är kaffet ett måste för att något ska hända.
 
Du missade en viktig sak: SNUS!!!!
Utan det är det ingen ide att gå ur sängen :)
 
Precis; SNUS! Sen sätta på kaffekokaren och när kaffet är klart blir det 10 minuter med koppen och lite nyheter på datorn. Sen en ny snus och på med kläderna! Efter en timme eller två så vaknar familjen och sakta börjar frukosten komma fram på bordet...

Sen frukost och efter det är man så inne i byggandet att sambon brukar få säga till på skarpen att det är dags för lunch eller ibland till och med middag om man jobbat över lunchen!
 
Ibland kan det räcka med att kolla på arga snickarn för att få lite mera ork :)
 
myrstack skrev:
En sambo som är på humör och två relativt hanterbara barn tycker jag är en bra start. Finns dom förutsättningarna på plats kan jag annars köra någon timme eller två innan både frukost och kaffe.
Exakt samma här!
 
Kaffe o ett dopp i poolen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.