Jag ska lägga klinkers i hela huset och funderar på att lägga damma i hela huset, något lite grå daskigt vit.
 
Ska du ha klinkers överallt???? Det låter hårt och inte speciellt trevligt att gå på...

Vi har iaf valt samma färg på kaklet både i badrum, hall och under kaminen men plattorna är olika...det ger en enhetlighet av att ha samma färg överallt..i övrigt så har vi ekparkett
 
Jag är likaså som du lite orolig för hårdheten, allt man tappar går ju sönder. Det vet jag sedan mina semesterdagar nere på rivieran.

Men det blir golvvärme i hela huset så kakel är väll det vettigaste att lägga, eller?
 
Mikael_L
lordmetroid skrev:
Men det blir golvvärme i hela huset så kakel är väll det vettigaste att lägga, eller?
Varför då?

Själv har vi golvvärme, men det blir klinker endast i badrum, tvättstuga och de två metrarna i hallen närmast ytterdörren.
Jag hoppas det går bra.
Vi har en egen golvvärmeslinga till detta klinkrade område, då jag misstänker att vi kommer behöva värma detta område mer och dessutom både tidigare på hösten och senare på våren för att inte klinkerytan ska bli okomfortabelt kall.
 
Vi har trägolv förutom i hall och badrum, funkar utmärkt med golvvärme:)
Hade jag valt själv skulle jag ha haft klinkers enbart i entrédelen av den ganska stora hallen och lagt trägolv i resten. Så lite klinkers som möjligt säger jag ...
 
  • Gilla
Anders.N
  • Laddar…
Jag tror du ångrar dig om du lägger:

1) grådaskigt vit
2) samma i hela huset

I ditt fall med klinkers i hela huset hade jag kört med kritvita väggar, kanske till och med målade, och så lägga klinkers av olika storlekar i mönster på golvet. Jag hade inte valt mosaik, däremot geometriska former med olika stora plattor. Det blir en del att tänka på, gör ritningar innan och tänk på hur varje rum skall se ut. I Asien är detta vanligt, vita väggar och sten eller klinker på golvet som färgsättning.

Jag tror absolut du behöver lite färg och mönster för att få det att se tilltalande ut.

/Anders
 
Vi har ekparkett och golvvärme i hela huset på vårt nya, och klinker i badrum och håll. Har sett det i många hus, så om du föredrar trä av något slag så skulle jag kolla upp det istället. Det verkar ju onekligen som att det funkar. Och verkar trevligare tycker jag personligen :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.