Hej

Är det någon här som har erfarenhet av www.verktygsimporten.se? De har grymt bra priser på Dewalt. De är inte alls mycket dyrare än toolsplus.com, men känns mycket enklare, och billigare frakt borde det bli.


/Håkan
 
Lägg märke till att verktygsimporten endast säljer batterimaskiner och tryckluftsmaskiner och att de laddare de säljer är avsedda för 120V primärspänning.
Det behöver inte vara svårare att importera själv. Då behöver man dessutom inte bara hålla sig till Dewalt.

Dewalt har under den senaste tiden fått mycket kritik för att deras batterier inte håller samma kvalitet som batterier från de andra premiumtillverkarna. En handlare som jag pratat med har slutat med Dewalt eftersom det blir för mycket reklamationer att hantera. Dessutom gäller garatier normalt inte batterier.

P-plats,
Du är oftast ganska neutral här på forumet i dina åsikter om maskiner och järnvaror. Det är bra och uppskattas, men skriv gärna i din signatur eller liknande att du driver en järnaffär (Luna/Toolbox?) så att alla vet vem de "pratar" med!
 
M
Egentligen borde det ju kanske vara lättare att köpa maskinen på verktygsimporten med tanke på att om det skulle bli ett garantifel så är man annars själv tvungen att stå för reklamationsfrakten till USA.

Om man köper på verktygsimporten så antar jag att dom ordnar allt sådant?
 
Verkar vara en mycket bra sida, jag funderar starkt på att handla därifrån när det blir att investera någott nytt till Dewalt samlingen.

Är skeptisk som tusan till att importera själv, har inte erfarenhet av det och så är jag lite rädd för att bli blåst. Gillar inte en massa tjorv heller med fraktbolag osv

Betalar hellre lite mer till verktygsimporten.se istället och får på så vis även garati och förhoppningsvis lättare service om något skulle gå sönder.

Någon som har testat att handla ännu ??

Mvh Tobbe
 
Jag la en beställning igår. Hör av mig så snart jag vet hur/om det funkat.

/Håkan
 
P-plats.se skrev:
mattiasp: Jag är både säljare och konsument och jag lovar att det är en viss intressekonflikt i mitt huvud när jag själv handlar och det kan vara svårt att vara opartisk...
Profilen uppdatteras.

cred för att du är ärlig... :)

har själv handlat skjutjärn från usa (spikpistoler) och elverktyg från england (byta stickpropp) och "tjänat" ca 15.000 pix på detta (även räknat in frakt)... klart värt det
 
maskinspec skrev:
Egentligen borde det ju kanske vara lättare att köpa maskinen på verktygsimporten med tanke på att om det skulle bli ett garantifel så är man annars själv tvungen att stå för reklamationsfrakten till USA.
probbet är att jag alltid slänger in frässtål / sågklingor etc då det också är sjukt billigare utomlands...

har en slängt iväg en fråga till dem
 
Så om jag förstår rätt så måste man köpa
Maskin+batteri+laddare om man inte har Dewalt innan ?

hm ...

Bra för vissa ...

Henrik
 
bra för mig :)

frågan är mer, är det fulbatterier eller äkta vara tex?
 
fått något svar ännu ?? är det något o satsa på, har ett par leksaker sen tidigare

/manne
 
Spikpistolen jag beställde tog precis slut lagret och verktygsimporten väntar på ny leverans från USA. Förhoppningsvis lämnar den svenska tullen imorgon och då bör jag få den i slutet av veckan, efter en tur till Skellefteå.

/Håkan
 
Det är riktigt. Jag såg senare att jag hade fel vad avser de laddare som levereras med maskiner, men jag tänkte att någon snart kommer och rättar mig.

De laddare ni säljer lösa utan maskin är amerikaspänning på, eller?

För övrigt har jag goda erfarenheter av DeWalts spikpistoler. Jag köpte en 15-gauge, 34 graders i Staterna, och det är en fantastisk allroundmaskin om man bara skall ha en spikpistol till inre och yttre "trim carpentry"

Några planer på att lägga upp D51275K på sortimentet?

Om ni inte direkt är bundna till DeWalt, föreslår jag att ni tar en titt på Ridgid´s batteri-, trycklufts- och elmaskiner. De finns inte i Sverige, vad jag vet, och håller mycket hög kvalitet till vettiga priser. Ett problem för er kunde vara att det inte finns någon generalagent som sköter och betalar marknadsföringen av maskinerna. Det är väl ingen tillfällighet att ni har valt att endast handla med DeWalt, som har en ganska aggressiv marknadsföring?

Om ni väljer att börja handla även med Ridgid, så går det ju bra att länka till amerikanska tester och marknadsföringskampanjer på nätet.
Kolla
Http://www.ridgid.com
 
Nu har jag fårr spikpistolen och den funkar utmärkt. Jag har inget negativt att säga om Verktygsimporten, leveransen gick snabbt när pistolen väl förtullats. :)
 
Är det någon som har handlat på firman i fråga och fått sakerna som dom beställt?
Min Black and decker brann upp i morse. Luktar f-n i källaren :(
 
Andreas_Hansson skrev:
Är det någon som har handlat på firman i fråga och fått sakerna som dom beställt?
Min Black and decker brann upp i morse. Luktar f-n i källaren  :(
Grattis.. nu har du ju en orsak att skaffa en riktig maskin! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.