Hmmm.. där får man ju lite ideer.. snyggt och praktiskt.
 
tycker det är lite svårt med placeringen av sandlåda.
men får nog bli som dig thundercoat, får placera den i närheten av där vi ska bygga vårt garage med.
 
thundercat:
vad har du för något i botten, som sanden ligger på?
vanlig markduk under både sanden och stenkross vid bordet..
 
Hej

Snygg sandlåda. Jag undrar vad du använde för typ av nät till locket?
 
såhär vart våran sandlåda, tusen tack för hälpend^_^b...den blev en stor hit för den lilla
som numer bara vill leka i lådan:D
Gorde dock ett täckt lock..
//
M
 
  • sandlåda utan lock.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • sandlåda med lock.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rolf Tore
  • Laddar…
Vilken kanonsnygg/praktisk sandlåda!!
 
jo tack vara thundercat:)
Denna kommer överleva många vintrar och kostade mindre än en lusentapp att tillverka...
//
M
 
  • Gilla
karagic
  • Laddar…
trojlee skrev:
jo tack vara thundercat:)
Denna kommer överleva många vintrar och kostade mindre än en lusentapp att tillverka...
//
M
Är det samma mått på alla brädor? Dimension alltså?
Ser nästan ut att vara det. Isåfall är det ju praktiskt och enkelt att bygga, inga konstigheter :)
 
jo 45*120 på det mesta, 45*70 på stöttorna till bordet och klyven 45*45 till locket....
måtten på lådan blev ungefär 250cm*135cm....används varje dag nu och rymmer
många sandslott:)...hade en vission att göra locket till flyttningsbart solskydd som
man kan "hänga" fast på den sidan som solen ligger på men får se om det blir av..
//
M
 
Nu stundar sandlådebygge här med, tar gärna emot fler inspirationsbilder, mitt mål är att göra ngt båtinspirerat...
 
Här får man massa bra idee´r! Alla sandlådor var jättebra och praktiska. En sandlåda kan, och behöver enligt mig, vara något mer än en 1.5x1.5m låda med sand i. Något mer behövs, som att man kan sitta där, ha ett trädäck över när den inte används eller bygga på en våning till.

Blir nog till att hitta på något själv snart.

Mvh

Stefan
 
Undrar lite vilken höjd det är på bordet? Har ej barnanpassade mått i huvudet =) Tyckte det såg rimligt ut och det var en fin sandlåda. Annars får man köra på känn.
 
MagnusSt skrev:
Nu stundar sandlådebygge här med, tar gärna emot fler inspirationsbilder, mitt mål är att göra ngt båtinspirerat...
Du har säkert redan byggt en sandlåda åt dina barn, men om du inte har det kan du kolla in det här blogginlägget som innehåller fina inspirationsbilder. En bild har jag för mig var på en båt. http://mobil.byggahus.se/bloggar/marlen+eskilsson/3009-10-skojiga-sandlador.html
Glöm inte läsa kommentarena till bloggen också. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.