Om du Behörig läser alla trådar om Isabel så fanns det en behörig men det blev osämja mellan elektrikern och husbyggare och sedan fortsatte husbyggaren att dra och koppla el själv och det blev inge bra.

Den behörige elektriker har väl fått sina fiskar varma också.

Protte
 
prototypen skrev:
Om du Behörig läser alla trådar om Isabel så fanns det en behörig men det blev osämja mellan elektrikern och husbyggare och sedan fortsatte husbyggaren att dra och koppla el själv och det blev inge bra.

Den behörige elektriker har väl fått sina fiskar varma också.

Protte
Nej just det!!Blev inget bra.Och då ligger det yttersta ansvaret hos den person som gjort färdiganmälan,alltså från byggström till fasta nätet att först kontrollera elinstallationen.
Vilket uppenbarligen ej gjorts.
 
Den elektriker som var kompis med byggaren är visst under utredning hos elsäk.

Men Isabel vet mer exakt

Protte
 
prototypen skrev:
Den elektriker som var kompis med byggaren är visst under utredning hos elsäk.

Men Isabel vet mer exakt

Protte
Det stämmer elsäkerhetsverket utreder den behörige och dennes "elfirma"
 
Ja du... Det är sånt här, samt en massa annat jag läst, sett och hört av bekanta och vänner som tyvärr gjort att jag inte vågar anlita hantverkare eller byggare till jobb som kostar mer än en månadslön. Jag vågar helt enkelt inte. Den dag jag bestämmer mig för att bygga nytt kommer jag göra näst intill allt själv, samt enbart ta in folk jag känner och litar på med behörighet till det jag inte får göra själv. Tyvärr, men det är ju rena vilda västern där ute.

Borohus är ena riktiga smitare i mitt tycke. Spelar ingen roll att någon annan må ha det juridiska ansvaret, tjänsten förmedlades av dom. Låt media döma dom.
 
SOCKEPLAST skrev:
Ja du... Det är sånt här, samt en massa annat jag läst, sett och hört av bekanta och vänner som tyvärr gjort att jag inte vågar anlita hantverkare eller byggare till jobb som kostar mer än en månadslön. Jag vågar helt enkelt inte. Den dag jag bestämmer mig för att bygga nytt kommer jag göra näst intill allt själv, samt enbart ta in folk jag känner och litar på med behörighet till det jag inte får göra själv. Tyvärr, men det är ju rena vilda västern där ute.

Borohus är ena riktiga smitare i mitt tycke. Spelar ingen roll att någon annan må ha det juridiska ansvaret, tjänsten förmedlades av dom. Låt media döma dom.
Ja det är förjävligt!Men jag är ledsen att säga det,men många hustillverkare skiter fullständigt i allt när man väl betalt inte bara borohus,jag har som elinstallatör vart med
om att säljaren av huset inte bryr sig ett skit när kunden betalt!Och det är flera andra hustillverkare,men har även gjort borohus i österg med liknande resultat tyvärr!
 
Behörig skrev:
Ja det är förjävligt!Men jag är ledsen att säga det,men många hustillverkare skiter fullständigt i allt när man väl betalt inte bara borohus,jag har som elinstallatör vart med
om att säljaren av huset inte bryr sig ett skit när kunden betalt!Och det är flera andra hustillverkare,men har även gjort borohus i österg med liknande resultat tyvärr!
Jo,tack det har vi fått reda den hårda vägen!
Och utan att avslöja vad,hur och när så kan jag säga att det kommer att uppkomma en varböld i lilla baken på flera av de ansvariga för hur vårt hus ser ut och jag känner mig så himla nöjd!!!
 
..vad som komma skall :) ....

Jag hade gått till polisen direkt, och kopplat in advokater, finns ingen anledning att jaga folk som inte håller vad de säger/lovar.

Vi ska bygga snart och vi kommer ta referenser på alla som ska göra något, deras underentreprenörer osv, kommer stå i kontraktet att alla skall ha och kan visa giltig behörighet samt vara skriftligen godkända av oss. Kommer även framgå att godkännandet är ingen garanti på att vi berömmer deras arbete som felfritt.

Vi kommer fylla kontraktet med allt vi kommer på till bristningsgräns, samt ansvarstagande klausuler inom vår "delade" entreprenad.

Gar-Bo är inget att lita på, det säger till och med husleverantören.
In med advokater och polisanmälan direkt. Rättegångar är dyra och har man ett protokoll i handen som talar om felen från 3 olika besiktningsmän så är det inte mycket som kan gå fel i rättssalen.

Skadestånd
omkostnader
ersättning för lidande
åtgärda felen
rättegångskostnader

Kan inte de betala och konkar så måste garbo betala !!!!

ÄR jag förbannad? tror du... lite fysiskt våld av någon inhyrd **** en mörk kväll skulle sitta ***** ...

håller tummarna !:@
 
Hej!

Man lär sig mycket att titta på teve nuförtiden.Starta byggföretag, lura folk på några hundratusen papp.Skit i att göra klart ditt jobb, gör det livsfarligt fel istället.
Om din Kund krånglar så skicka betalningskrav med hot om kronofogde omgående.Slutligen:

Sätt byggfirman din i konkurs, så får folk inte ut ett öre av sina krav...

Och slutligen: starta nytt bolag!

Sånt här läser man sig till i dagens media!

Eftersom byggbranschen verkar sakna medel för att folk ska känna sig säkra på sin byggare kommer detta fortgå.
Och eftersom kronofgden beviljar konkursansökningar på löpande band så kommer folk stå med sina krav förgäves.
Bästa är att låta ägaren stå för att betala tillbaka alla eventuella krav innan bolaget kan avslutas.Dessutom kan han inte starta något nytt under tiden.
Tänk om det vore så perfekt!
 
Man fascineras verkligen över hur borohus kan låta en återförsäljare dra företagets varumärke i smutsen utan att agera. Även om det inte är borohus fel så löser de knappast nåt genom att sticka huvudet i sanden. Varför inte ta smällen på ett par hundra tusen och visa husköpare i Sverige att man kan lita på borohus? Tror inte att de förstår vidden av ett nedsmutsat varumärke...
 
jeppeknaster skrev:
Man fascineras verkligen över hur borohus kan låta en återförsäljare dra företagets varumärke i smutsen utan att agera. Även om det inte är borohus fel så löser de knappast nåt genom att sticka huvudet i sanden. Varför inte ta smällen på ett par hundra tusen och visa husköpare i Sverige att man kan lita på borohus? Tror inte att de förstår vidden av ett nedsmutsat varumärke...
Det undrar vi också men vad kan man göra förutom att slåss för att få det man betalat för?

Kan berätta att det gjorts ytterliggare en särskild besiktning och den var lika rolig som den förra! Suck felen slutar aldrig .
 
Hej Isabel! Jag har skickat dig ett PM om säljaren i Örebro...
 
ginnfilt skrev:
Hej Isabel! Jag har skickat dig ett PM om säljaren i Örebro...
Har svarat dig :)

Lite uppdatering: Vi håller fortfarande på och kämpar med Gar-bo!
 
Det här verkar mindre bra. För hundra år sedan sågs byggmästaren som personligt ansvarig för sina byggen. Ryktet gick såklart om taken läckte och dörrarna lossnade på hans hus. Då anlitades han inte igen. Kanske något att ta upp. Istället för företagsnamn borde man ha en fysisk person som "byggmästare" som man kan rikta krav mot personligen. Fällande domar mot fuskare skulle kunna publiceras på "Byggahus.se" och dessa personer skulle vara ur branschen för gott.
 
Mikael_L
jeppeknaster skrev:
Man fascineras verkligen över hur borohus kan låta en återförsäljare dra företagets varumärke i smutsen utan att agera. Även om det inte är borohus fel så löser de knappast nåt genom att sticka huvudet i sanden. Varför inte ta smällen på ett par hundra tusen och visa husköpare i Sverige att man kan lita på borohus? Tror inte att de förstår vidden av ett nedsmutsat varumärke...
Ja det här slår ju vad Kalla fakta lyckades gräva upp hos Älvsbyhus med hästlängder.

Jag skulle aldrig aldrig aldrig Aldrig aldrig bygga med Borohus nu efter att läst denna historia.

Och jag hoppas innerligen att Borohus har gått miste om många husaffärer nu.

Om man googlar borohus så kommer nog Isabels trådar rätt snabbt upp i träfflistan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.