Status
Tråden går ej att kommentera.
Slingorna ligger med bara någon decimeters mellanrum och Gösta vägrade gå närmare än 1 meter ifrån.
 
Och hur klarar sig grannens klippare?
 
Han har inte ens kört igång sin utan bara spänningssatt slingan.
 
Nu har grannen kört med sin och den fungerar perfekt. Är nog tvungen att gå till min ÅF och reklamera. Det är ju inte grannens fel att min AM inte fungerar. Svagt att den är så störningskänslig. Grannen vill flytta sin slinga så min fungerar men det är ju ingen bra lösning. Vad händer om min andra granne också skaffar något liknande? 19 000:- i sjön.
 
zigge65 skrev:
Nu har grannen kört med sin och den fungerar perfekt. Är nog tvungen att gå till min ÅF och reklamera. Det är ju inte grannens fel att min AM inte fungerar. Svagt att den är så störningskänslig. Grannen vill flytta sin slinga så min fungerar men det är ju ingen bra lösning. Vad händer om min andra granne också skaffar något liknande? 19 000:- i sjön.
Nej, det är ett problem med konkurrenternas slinga. Det finns ett servicemeddelande på det, men det är märkligt att det kommer nu, för det har varit känt i flera år. Problemet är att Ambrogios signal är för stark, och det ska installeras ett motstånd på den slingan. Alla deras ÅF ska vara medvetna om problemet, och det finns ett brev någonstans som man kan ge till grannen om han inte fått det av sin ÅF, för både Zucchetti (som gör Ambrogio) och Husqvarna är överens om att det är Zucchetis probem att lösa. Ska kolla upp det imorgon på jobbet om jag hinner.
 
Redigerat:
Tack Nonkan för fantastisk support i denna tråd. Problemet är löst. Grannen hade varit för snabb när han packade upp och missat motståndet som låg i lådan. Så nu verkar det funka.

Mvh
Henric
 
Jag fick min nya 305:a igår men insåg ganska snabbt att de 10 meterna sladd till transformatorn var för lite. Vet någon om det går att köpa en längre sladd? Eller om det bara går att köpa 10m till och förlänga?
 
Jag är lite nyfiken på 305:an. Hur mycket tomt skall den gå på? Berätta gärna vad du tycker om den.
 
JJPersson skrev:
Jag fick min nya 305:a igår men insåg ganska snabbt att de 10 meterna sladd till transformatorn var för lite. Vet någon om det går att köpa en längre sladd? Eller om det bara går att köpa 10m till och förlänga?
Det finns en 20-meters. Du får inte korta eller förlänga originalsladden.
 
Hej!

Igår gjorde vår 220AC sin första klippning hemma såhär långt ser det mycket lovande ut, till och med under studsmattan :D

Jag har dock en 5m passage som är 110cm mellan ett staket och en rabatt, även om klipparen hittade dit vid minst ett tillfälle så antar jag att det för bästa resultat skulle behövas en guide dit.

Har ni några tips på hur man kan placera avgränsning och guide samt vilket korridorvärde som är passande?

Finns det korta längder avgränsningskabel att köpa någonstans?

/Johan
 
JohanKBA skrev:
Hej!

Igår gjorde vår 220AC sin första klippning hemma såhär långt ser det mycket lovande ut, till och med under studsmattan :D

Jag har dock en 5m passage som är 110cm mellan ett staket och en rabatt, även om klipparen hittade dit vid minst ett tillfälle så antar jag att det för bästa resultat skulle behövas en guide dit.

Har ni några tips på hur man kan placera avgränsning och guide samt vilket korridorvärde som är passande?

Finns det korta längder avgränsningskabel att köpa någonstans?

/Johan
Jag hade lagt guide exakt i mitten och provat mig fram med korridorbredd guide tills det funkar, skulle tippa på 3 kanske?

Vi brukar alltid ha någon rulle att ta metervara ifrån, typ 4:-/m ligger vi på då. Det blir lite över ibland från större installationer vi gör och så. Det är lite meckigt att mäta, så behöver man 130 m t.ex så får man faktiskt köpa 150 m rullarna... Det borde din ÅF kunna bistå med också tycker jag.
 
Tack Nonkan!

Känns bra att ha ett vettigt värde att börja testa med.

/Johan
 
Plockade ut Asimow från vinterförvaringen igår, det kändes fint när den gröna lysdioden tändes upp som den skulle.

Gick ett varv och kollade så vi inte krattat loss begränsningsslingan och tryckte ned någon enstaka spik som tjälen (?) lyft upp, det är bara några korta partier där kabeln syns öht.

Utökade gräsmattan med några kvadrat till, det hade jag garanterat inte gjort om jag haft manuell klippare...

Återstår att plocka ut Ingegräs också, men det får bero till gullvivorna blommat ut. Det är inte gammal potatisåker (bokstavligen) på hennes revir så det växer inte lika kraftigt där.
 
Hej alla glada mover ägare.
Är nybliven ägare till en 220 AC, fick den i Oktober förra året och återförsäljaren gjorde hela installationen.
Jag har ca:950--> 1000 kvm gräs som skall klippas.
På tomten har jag 13 öar samt 2 smalare passager.
Jag har ställt den att klippa Mån, Ons, Fre Sön mellan 11,00-20,00
Då den blev installerad var den inställd på kontinuerlig klippning.
Ni som har lite erfarenhet av denna fantastiska maskin, är detta tillräckligt??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.