skalman1 skrev:
Idag har jag bara krånglat med en massa småsaker, blev inget vettigt gjort alls.


Jag är så förb-nnat j-vla sk-t trött på att snickra!!! q(;^;)p
Låter som du behöver ett nytt verktyg?! ;)
 
MathiasS skrev:
Låter som du behöver ett nytt verktyg?! ;)
Jag har redan testat den metoden, 4200kr räckte inte tydligen...... ;)

Nej men jag är rejält trött på att bygga nu, mitt stora intresse är ju att meka med mina bilar och det har varit pausat i snart 3 år nu.... :(
 
Har satt den sista biten gips!!!!

Nu är det bara ett golv, en ny trappa och två fastukvistar kvar! d^_^b

Glömde altanen.. :|
 
skalman1 skrev:
Jag har redan testat den metoden, 4200kr räckte inte tydligen...... ;)
Du måste köpa ngt STÖRRE! :wow:

Bilmaskiner och motorsågar är skitkul!
 
Har förberett för plattsättaren som kommer imorgon...och hann lacka trösklarna jag monterade i helgen.. ska bli väldigt skönt att komma till huset till helgen och se att det har hänt något utan att jag har behövt lyfta ett finger..det är man ju inte bortskämd med:)
Och så har jag beställt innerdörrar, karmar och trycken från mindorr.se:)
 
skalman1 skrev:
Jag har redan testat den metoden, 4200kr räckte inte tydligen...... ;)

Nej men jag är rejält trött på att bygga nu, mitt stora intresse är ju att meka med mina bilar och det har varit pausat i snart 3 år nu.... :(
Håller med dig.
Så därför sålde jag min Nissan 200sx nyligen.
Den hade då stått still i 3 år.
 
wanegardh skrev:
Håller med dig.
Så därför sålde jag min Nissan 200sx nyligen.
Den hade då stått still i 3 år.
Åh vad tråkigt.

Vad var det, en S13, S14 eller S15?
 
Vad duktiga folk är! Nu får man dåligt samvete, jag börjar bara vakna ur starta-för-säsongen-koman. Efter slitet på taket i november lovade jag mig själv att jag inte skulle ut och jobba igen förrän det var varmt nog att vara roligt.
Var ute för någon helg sedan innan blåst och skuggsidskyla drev in mig efter att EN taktläkt kommit upp. Det blev en whisky framför brasan istället...
(Har dock pysslat en del i gamla grunden, lagt isolering och bytt filter i avfuktaren.)
Ikväll har jag klippt till fyra små plåtbitar till takkupstaken :)!
Börjar bli riktigt sugen på byggväder, men tomten ser ut som en soptipp efter det sena byggstoppet i vintras (snön föll innan städning). Så ett par timmars initial grovstädning måste nog till först. Barnen är varnade, det blir gemensam kvalitetstid ute på lördag. FINT väder, tack!
 
Ser man på! (Helgvädret i norra Stockholm)
 
  • väder.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha tröttnat på att lacka golvet i kontoret och solen tittade ut så kilade jag ut på gården och släpade väck några hundra kilo slipers som legat under altanen och kring en rabatt. Tala om mättat virke!

Sen gick jag bananas på källartrappan med GSH16-28'an! Vilken dag det blev! Betongen sprutade och svetten rann - Stora verktyg är galet kul! :wow:

(Edit - Det är allså ngn form av gammalt soprum där under och målet är att ta bort allt inför stundande dränering och istället anlägga en mur och en stentrapp mot baksidan av huset för att få så optimal dränering som möjligt)
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Mikael_L
Nu drägglar nog MathiasS ... :p

Själv har jag lagt lite av det innersta isoleringslagret på ytterväggarna och skruvat upp en del OSB.
Jag har även beställt innertak, dörrkarmar och lite annat junk.
 
Skrapat altan räcket :( inser varför så få bygger med X ...

Å några X äre ;)

//Jante
 
Vad jag gjort med huset idag. Dammsugit:

navibot_large.jpg

Det tog mig 1 sekund :p
 
Ola78
Jag har installerat våran nya automower, ska bli skönt och slippa gräsklippning.
 
skalman1 skrev:
Jag har redan testat den metoden, 4200kr räckte inte tydligen...... ;)

Nej men jag är rejält trött på att bygga nu, mitt stora intresse är ju att meka med mina bilar och det har varit pausat i snart 3 år nu.... :(
Jag har börjat skruva upp OSB på innerväggarna i garaget.
Blir inte alls tråkigt med nästan 13 meter djupt garage :cool:
Inte dubbelgarage, har verkstad istället för två portar.
Funkar superbra att gå in där och mecka till någon pryl för att sen gå ut i garaget och pula d^_^b

Just nu står min nio meter långa båt i garaget.
Känns lyxigt :)


Edit: kom på att det är ju off topic... Har inte fixat med huset idag, bara garaget :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.