Har snart sålt en bostadsrätt.

Internet + tel är uppsagt sedan tidigare.
Hemförsäkringen säger jag upp till det datum överlåtelsen är.

Elleverantör hur säger jag upp eller hur funkar det?

Något annat att tänka på?
 
Du ringer bara til din nätlevrantör och ger dom den nya ägarens personnr så fixar dom det.
 
Elleverantören säger du också upp till den dagen överlåtelsen är, gärna i rätt så god tid.
 
Det tar 5 arbetsdagar att byta så anmäl i god tid.
 
Adressändra?
 
Säga upp sophämtning, slamsugning och sotning. Förmodligen vatten också, om det är kommunalt.
 
andersmc skrev:
Säga upp sophämtning, slamsugning och sotning. Förmodligen vatten också, om det är kommunalt.
Fast...
Suhagg skrev:
Har snart sålt en bostadsrätt.
 
Kabeltv?
P-plats?
 
Man säger inte upp sophämtning slamsugning, vatten eller sotning i vanliga fall, det går bara över på nästa ägare.
 
Redigerat:
huggan skrev:
Man säger inte upp sophämtning slamsugning, vatten eller sotning i vanliga fall, det går bara över på nästa ägare.
Jo, men när det ska gå över och till vem behöver meddelas, precis som med elen (som även gäller i lägenhet).
 
Det har inte vi behövt när vi köpt hus, fixades automagiskt.
 
Timmelstad: Jo, jag noterade att det var en bostadsrätt. Men det betecknar ägandeformen, inte den fysiska utformningen. En bostadsrätt måste inte vara en lägenhet, det kan vara en friliggande villa, par- eller radhus, till exempel.

huggan skrev:
Man säger inte upp sophämtning slamsugning, vatten eller sotning i vanliga fall, det går bara över på nästa ägare.
Icke i Kristianstad i alla fall. De letar upp din nya adress och skickar räkningen på sotningen av ditt förra hus till dig på din nya adress. När man sen pratar med dem får man reda på att tills man gjort en skriftlig uppsägning så är man ansvarig för sotningen av sitt gamla hus, oavsett vem som äger det och bebor det. Otroligt men sant!

Ungefär likadant med sophämtningen.
 
Redigerat:
huggan skrev:
Det har inte vi behövt när vi köpt hus, fixades automagiskt.
Ja, eller så var det köparen som fixade det...
 
vi har varit både köpare och säljare.
 
huggan skrev:
vi har varit både köpare och säljare.
Min poäng kvarstår. I det andra fallet var det kanske säljaren som fixade det. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.