H
jhenrikj skrev:
Tvärtom...Siemens är nog det märke som ger mest valuta för pengarna idag....
Siemens och Bosch är rena skitmärke då det gäller vitvaror. Tillverkade i vitryssland eller Kina.
 
H
jhenrikj skrev:
Extra, jämfört med vaddå? Vitvaror från Rusta eller ÖB?
Köp en och upplev Svensk kvalitet.
 
hokanp skrev:
Siemens och Bosch är rena skitmärke då det gäller vitvaror. Tillverkade i vitryssland eller Kina.
Siemens har fabriker i 45 länder runt om i världen...Det är världens 3:e största tillverkare av hushållsapparater. Den positionen hade de inte uppnått om de hade varit så dåliga som du påstår...
 
hokanp skrev:
Siemens och Bosch är rena skitmärke då det gäller vitvaror. Tillverkade i vitryssland eller Kina.
Vad är tillverkat där?
 
Vi har Siemens fläkt, ugn och diskmaskin samt Bosch kyl, frys, TM/TT och är helnöjda med allt!

Det vi hade gjort annorlunda idag är hällen, en Gaggenau, som i sig är toppen men i efterhand hade vi tagit modellen bredare, dvs 90 cm, då det blir lite trångt.

Gaggenau var det enda alternativet då vi inte ville ha "touch knappar" på hällen. De övriga enheterna ligger i den högre delen av modellserierna och diskmaskin, kyl och frys är inbygda.

På det stora hela är vi som sagt helnöjda!!!

Henrik
 
Har också Siemens och jag är helnöjd! Jag kommer att köpa Siemens igen, den dagen det blir aktuellt...
 
Blir Asko på tvätt, disk och torktumlare.
 
H
Bra val.
 
Hur är det med inbyggnadskyl/frys? Finns det i full höjd till vettiga priser?
Vi snackar 180 cm då.
 
Jag tror den spisen kan vara bra, har flera stora plattor och bra reglage, separat direkt-touch för varje platta, inget blippande upp/ner eller extraklick för att välja platta först (jag har inte provat det på Hq, men funkade utmärkt på Miele).

Skulle kunna hamna på min lista, om jag inte redan hade bestämt mig för Miele häll (6317 eller 6350). Funderade också på Husqvarna QHC6806P men vill inte ha den fåniga displayen som säkert går sönder för tidigt. Vill gärna ha en platta som är större än 21 cm.
 
v_skogh skrev:
Blir Asko på tvätt, disk och torktumlare.
Bara så att du vet så fick Siemens bäst i test i senaste Råd&Rön på diskmaskiner och ja, Cylinda hade med maskin i det testet också. Givetvis inte den maskinen du funderade på utan modellen mindre, men å andra sidan var det ju inte Siemens bästa maskin de testade heller...

När det gäller tvätt så skulle jag slå ett slag för LG. För det första är det 10 års motorsgaranti istället för 5. De är betydligt tystare än de flesta andra märken (nästan samma ljudvolym vid centrifugering som vid tvätt) Ett exempel är den här http://www.lg.com/se/vitvaror/tvattmaskiner/LG-F1480QDS.jsp Den är bättre än ditt förslag på allt och är bara en tusenlapp dyrare, dessutom har den många fler trevliga finesser. ångtvätt, självrengöring med mera....

Torktumlare har jag ingen erfarenhet av då jag kör torkskåp istället, och hör och häpna. Där har jag faktiskt precis beställt ett Cylinda ;=)
 
Kyl och frys då? Inga erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.