I en av politiktrådarna lovar Marlene att politikforumet ska stängas ner på måndag och jag kan inte annat än hoppas att Byggahus verkligen stänger ner denna forumdel. Politikforumet har inte fört Byggahus framåt utan istället varit i det närmaste en omodererad del där den hätska debatten stundtals lagt sordin på hela byggahusstämningen.

Jag hoppas innerligt att Marlene och ni andra som driver Byggahus infriar det enda vallöfte som betyder något här, nämligen att stänga ner politikforumet och hänvisa den debatten till bättre lämpade forum. :)


Marlene Eskilsson skrev:
Ni behöver inte vara oroliga, jag kommer att avsluta politikforumet på måndag. Vi ska prata om att bygga hus här!
 
joflopp skrev:
I en av politiktrådarna lovar Marlene att politikforumet ska stängas ner på måndag och jag kan inte annat än hoppas att Byggahus verkligen stänger ner denna forumdel. Politikforumet har inte fört Byggahus framåt utan istället varit i det närmaste en omodererad del där den hätska debatten stundtals lagt sordin på hela byggahusstämningen.

Jag hoppas innerligt att Marlene och ni andra som driver Byggahus infriar det enda vallöfte som betyder något här, nämligen att stänga ner politikforumet och hänvisa den debatten till bättre lämpade forum. :)
Är det inte upp till var och en om man först och främst vill gå in på politikerforumet och om man nu gör det så är det ju upp till var och en att välja ut trådar om man vill läsa dom. Om folk som har olika åsikter politiskt inte kan skillja på det och sen diskussioner i ett annat forum så kanske dom inte ska diskutera alls. Jag är inte intresserad av tex trädgård för det ger mig inget så jag läser helt enkelt inte det OM det inte skulle dyka upp en rubrik som möjligen skulle kittla mitt intresse. Bara valet är över så kommer nog saker återgå till det vanliga, bättre att ha ett politikforum där samtal förs istället för att det smyger sig in i andra diskussioner. Eller?
 
Trädgårdsforumet är en stillsam oas till skillnad från polikforumet. När inlägg tenderar till att bli minsta lilla upprörande i Byggnadsvårdsforumet modereras de i enlighet med forumets regler. Min högst personliga åsikt är att politikforumet inte tillfört något till Byggahus.
 
joflopp skrev:
Trädgårdsforumet är en stillsam oas till skillnad från polikforumet. När inlägg tenderar till att bli minsta lilla upprörande i Byggnadsvårdsforumet modereras de i enlighet med forumets regler. Min högst personliga åsikt är att politikforumet inte tillfört något till Byggahus.
Det är ju det jag menar, har man inte intresset så läser man ju inte och därmed spelar det ju ingen roll om det är hetsig debatt eller en lugn oas. Jag tycker nog att det tillfört en del både när det gäller politik mot boende/ägande samt att många nog lärt sig en del om både det ena och det andra, jag har åtminstonde det. Det är ändå ett valår och diskutioner på byggahus ger 10 ggr mer än att försöka läsa och förstå saker på tex inlägg i tidningarnas nätsidor eller rena politiska sidor. Betydligt lugnare tempo här. Sen så klart kommer det ju från måndag vara betydligt lugnare så jag tror inte du behöver oroa dig.
 
Jag tycker att det är synd att den forumsdelen försvann. Den var intressant att läsa i.

Om precis allt här på forumet ska handla om husbygge, varför finns då denna övrigt-forumsdel?

//Patrik
 
Politik är iofs hopplöst att diskutera för man vet ju redan det mesta bäst själv :p och motparten lyssnar inte på mina begåvade argument heller så båda sidor tycker likadant som innan diskussionen ;)
Å andra sidan väljer man ju själv vilka forum som man besöker, jag lärde mej rätt snabbt vilka som diskuterade för mej intressanta ämnen, resten besöker jag knappast alls så det är bara att låta bli att kolla om man störs av tonen eller nåt.
Kunde fått va kvar så slipper man kanske politiska inlägg i andra forum istället :rolleyes:
 
Jan-Å skrev:
Kunde fått va kvar så slipper man kanske politiska inlägg i andra forum istället :rolleyes:
Tänk om det börjar diskuteras politik i målarforumet. :O

Vilken färg är det rätt att måla med rött, blått, grönt? Hur kommer besökare till vår bostad att uppfatta oss om vi har bruna köksluckor? Hjälp, hur gör vi vårt sovrum politiskt neutralt? Kan vi ha dalablå pärlspont när vi egentligen är miljöpartister? ;)
 
Jag tycker att det är jättebra utan politikforumet. Nu kan vi fokusera på det som förenar oss, dvs intresset för hus, bygge och renovering, istället för att gräla om vilken ideologi som är att föredra.

Jag minns inte riktigt vem det var som bad mig öppna delforumet, men jag har för mig att det var Swetrot. Han var en utmärkt moderator för ämnet politik, men tyvärr så hann han inte med oss mer här på slutet. Bristen på engagerad moderator plus att de flesta diskussioner där inte handlade om byggpolitik, gör att jag tycker att vi gjorde rätt i att avsluta den forumdelen efter valet.
 
Raceman skrev:
Tänk om det börjar diskuteras politik i målarforumet. :O

Vilken färg är det rätt att måla med rött, blått, grönt? Hur kommer besökare till vår bostad att uppfatta oss om vi har bruna köksluckor? Hjälp, hur gör vi vårt sovrum politiskt neutralt? Kan vi ha dalablå pärlspont när vi egentligen är miljöpartister? ;)
Vad vet man? :D men övriga diskussioner är väl kanske mer troligt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.