är det nån av er som köpt bänkskiva från diapol
som ochså satt granit på väggen bakom?
funderar på det istället för kakel...
 
Fick min bänkskiva installerad i Fredags och det vart kanon.
 
låter bra themac. vilken granit tog du?
har nån bild på den
 
tjena skrev:
låter bra themac. vilken granit tog du?
har nån bild på den
Stenen heter Absolute Black

Har en bild, dock tagen med mobilen :rolleyes:

DSC00111.JPG

DSC00110.JPG
 
Redigerat:
themac:

Hur lång diskbänk har du? Jag antar att de behövde skarva graniten på något ställe? Vart gjordes skarven och hur väl syns det?
Har du en planlimmad diskho, eller ligger kanten ovanpå graniten?

Undrar också vilket kökssnickeri du har. Jag ska själv ha vit högblank och har köpt stommar från IKEA, men tänkte beställa målade luckor och övriga frontar i höglans från något annat företag.

Mvh
RS
 
ser snyggt ut themac....svart ser bra ut...
monterade killarna från diapol diskhon ?
man kan ju köpa såna hos dem
 
rsvensso skrev:
themac:

Hur lång diskbänk har du? Jag antar att de behövde skarva graniten på något ställe? Vart gjordes skarven och hur väl syns det?
Har du en planlimmad diskho, eller ligger kanten ovanpå graniten?

Undrar också vilket kökssnickeri du har. Jag ska själv ha vit högblank och har köpt stommar från IKEA, men tänkte beställa målade luckor och övriga frontar i höglans från något annat företag.

Mvh
RS
Den är ca 250cm och den är i ett enda stycke. Den ligger mellan murstocken och ett högskåp och den passar perfekt.

Diskhon är en Stala som är övermonterad så kanten ligger ovanpå. Den monterades av Diapol och visst säljer Diapol diskhoar men det finns ju så mycket snyggare att hitta. Sen så är det bara att visa upp den så sågar dom ut ett hål för just din ho...

Stommarna är från Ikea och luckorna är högblanka, Abstrakt.
 
Beställde bänkskivor förra några månader sedan, och jag kan verkligen rekomendera dom.
Bra priser bra service och snabba, hitta en svensk tillverkare som kan fixa fram så stenskivorna är på plats efter 2 veckor från att man tog första kontakten med.
Världsklass!!!
Hos mig klädde dom med graniten upp på väggen istället för kakel, blev riktigt bra, rekomenderas varmt att göra så.
 
torparn2 skrev:
Beställde bänkskivor förra några månader sedan, och jag kan verkligen rekomendera dom.
Bra priser bra service och snabba, hitta en svensk tillverkare som kan fixa fram så stenskivorna är på plats efter 2 veckor från att man tog första kontakten med.
Världsklass!!!
Hos mig klädde dom med graniten upp på väggen istället för kakel, blev riktigt bra, rekomenderas varmt att göra så.
har du några bilder torparen?
vilken granit tog du?
 
Ja, fler bilder vore kul. Nån som satt in marmorskiva?
 
även jag har fått skivor från diapol och jag kan bara säga att dom var mycket proffsiga och resultatet var perfekt. valde den billiga spike black först, då dom inte hade den hemma så ringde dom och informerade om detta och jag fick välja en annan sten för samma pris. valde Black Pearl och den är fruktansvärt snygg,
 
themac:
Vad kul att se bilder. Vi ska snart också beställa Absolut Black. Kommer naturligtvis att publicera bilder när den är på plats på vår blogg. Vi beräknar att det nog bli i maj. www.salstatosee.blogspot.com. Så de som är intresserade då kan ju kolla under etiketten kök då.
 
Vi fick bänkskiva installerad igår av Diapol. Bra pris, snabb leverans (1 vecka för tre stycken skivor med diverse hål och urtag), och proffsig installation. Montage av spishäll och diskho ingick i priset.

Kan inte annat än rekommendera varmt! Vi har även ett par bekanta som har köpt från Diapol och de har lika bra erfarenheter om dem som vi.

Vi fick en faktura av killarna som kom och levererade stenskivorna. "Terms of Paymen: On completion", kanske lite osvenskt men det var inte en bunt kontanter i handen iaf som det hintades åt i ett tidigare inlägg.
 
Nattriddaren skrev:
Jag har varit och läst här inne för jag skulle beställa av diapol. Träffa en gammal skolkamrat och kom in på ämnet. Han hade hittat ett svenskt företag som låg minst 20% under diapol. Så jag jämförde och fick offert av båda. Blev 4000 kr billigare hos RM granit. Så jag har fått mina skivor idag. Helnöjd. Undrade hur de kunde hålla sådana priser? De har inga onödiga utgifter som lokal, sekreterare eller transportföretag. De sköter allt själv. Inga mellanhänder. Ingen reklam. De lever på sitt rykte. De mäter och ger gratis offert. Rekomenderar att kolla med dem
Är Nattriddaren anställd/ägare av RM granit? Hans enda 4 inlägg postades under 2h inatt. I inläggen sparar han 4000, 8000, i ett annat 10000. Tveksamt beteende.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.