Håller på med ett trädäck och har börjat fundera om man kan fälla in eluttag i det?
Någon som har varit inne på samma tanke? Har ni då gjort eller har ni avstått?
En snickare som jag har konsulterat har nämnt att man kan göra luckor.
Någon som har en annan ide?
Trädäcket ligger rätt så nära marken då det är ett hus med platta på mark.

Hoppas på förslag.

/Privatpersonen
 
Rrrrr skrev:
Finns snygga kapslade uttag.

[länk]

I mitten ungefär på den sidan

Dom är dock inte helt gratis!
Har den verkligen rätt IP-klass då?
 
IP68 tror jag.. Ska kolla upp å se om jag hittar de där uttaget, vad de är för fabrikat osv..
 
Jamen dåså, bara för TS att öpnna plånboken och handla då d^_^b
 
Jajjemän! Är ju som sagt inte helt gratis, men jag tycker den är värd sitt pris. Fint rejält uttag. Och snyggt! Finns även så man kan sätta datauttag i, kanske inte aktuellt på en altan dock :cool:
 
yay! Gigabit nät ut till altanen! Inte för att det behövs, utan att man kan! ;)
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Kanon!!
Tack för all hjälp, har varit inne och tittat på uttagen. Vi får se vad det blir om snickaren får göra luckor eller om man ska satsa på uttagen. Hmmm som sagt vi får se.
 
Stiligt eluttag. Men det såg dyrt ut....
 
Tänk på att uttaget sitter i nivå under altanen. En utspilld saftkanna, ölburk, regnväder etc kommer att översvämma uttaget om locket inte är på ordentligt eller om du använder det. Det håller bara sin IP-klass när locket är stängt. Mitt lite tråkiga tips är att sätta ett uttag på vägg där det inte riskerar spillas eller regnas in i. En pöl med vätska runt och i uttaget på golvet är en dålig kombination med människor och djur. Bara en tanke. Jäkligt snyggt uttag dock.
 
De går att stänga locket nästan helt medan man använder den.. tror jag. Så att den fastnar med en halv cm springa kvar typ. Dock ger den ju ändå ingen vidare IP-klass med sladd ipluggad.

Men snygg är den! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.