Vi kommer att bygga under året och som motorfreak så är garaget lika viktigt som huset... ;)
Meckar hoj och mycket annat så jag behöver ett golv som är tåligt, klarar vatten(tvätt av hoj mm) och inte är svindyrt. Har hört talas om polering av betongen, och klinker. Olika epoxy mm går bort då jag hanterar bilar + hojar med dubb!
Det blir platta med inbyggd golvärme och ca 40m2 garageyta... sedan tillkommer föråd, pannrum och rum + toa med dush
 
skiffer? Det är ju ganska hårt...
 
Är skiffer hårt ?
Det är en ganska mjuk stenart mig veterligen.
Hårt för att vara inomhus men i ett garage med dubbdäck och domkrafter är det alldeles för mjukt.

Jag tror på polerad betong eller epoxilack och måla om epoxin efter två tre år eller där den blivit ful. Jäkligt lätt att hålla skinade rent med ett skurmedel.

Annars är typ höganäsklinker jäkligt snyggt men ganska dyrt och känsligt för stålhjul från domkrafter och sånt. Särkilt i hörnen kan flisor de sig.
 
Det låter som att det är värt att kolla närmare på polering av betongen, finns det någon med erfarenhet av detta?
 
Vad är skillnaden på flytfix mot vanlig fix?
Hur anlägger man flytfixen, låter som man har brått?
 
Det är långt ifrån alla slipfirmor som kan fixa polerad betong.
Jag drog nitlott på det till mitt förråd så där blev det helt enkelt byggmax färg med vetskapen om att den är så billig så när jag ska storstäda förrådet då tar jag slipen och ruggar ytan samt lägger på ett färskt lager färg istället för att knäskura golvet
 
jimnor skrev:
Vad är skillnaden på flytfix mot vanlig fix?
Hur anlägger man flytfixen, låter som man har brått?
Påminner väl mer om flyspackel. Tjock vällingkonsistens, mer tixotrop. Man drar av ytan med tandspackel som vanligt. Klinkerns undersida ligger an mot betongen.
Inte mer brått än vanligt. 10-15 min öppen yta. I bingen kan du ha det i en 1-2 timmar.
 
Funderat på granitkeramik?
Har inget själv, men det lär tåla losspinning med dubbdäck. Snyggt och skönt att gå på. Kostar kanske 400/kvm.

/Elin
 
kloka_elin skrev:
Funderat på granitkeramik?
Har inget själv, men det lär tåla losspinning med dubbdäck. Snyggt och skönt att gå på. Kostar kanske 400/kvm.

/Elin
Skall kolla upp!
Thx
 
Trelleborgsmattan i delar av garaget gick jag igång på.
Är jätte tacksam om någon kan ge ett ungefärligt m2 pris
 
ornet skrev:
Trelleborgsmattan i delar av garaget gick jag igång på.
Är jätte tacksam om någon kan ge ett ungefärligt m2 pris
Att ha det i delar låter som en bra tanke. Men vad skall man ha i det övriga?
Att ha färger som flagar (har det nu) är inte så roligt. Även om man kan måla om nu och då så skall allt ut...
Bara det är ett jättejobb samtidigt som det man lyfter ut skall förvaras på annan plats.
 
Håller med dig!
Är ångestfylld själv över vad jag skall ha på golvet. Hels vill man få på nåt innan man börjar flytta in också.
Såg någonstans en kille som gjorde ett superläckert golv med färgad sand. Lade bla in en Pontiaclogga i golvet. Finns nåt här http://www.hagmans.se/ se på golv sandströning.
Är dock en epoxy förstås.
Men kombinationen matta och epoxy kanske ::)
Har dock tyvärr ingen koll på priser.
 
oops, såg att det fanns en prislista på hagmans.
En pearlack vore inte så dumt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.