Y
Finns det något sätt att lossa en fastklämd kabel ur en ubåt? Eller är de engångsprylar?
 
Antar att du menar Wago? Man är tvungen att vrida fram och tillbaka och dra samtidigt. Det funkar inte helt utmärkt, men det går.

//Patrik
 
Y
Ah så dom hade ett riktigt namn trotsallt. :)
 
Jepp. Lycka till! ;)

//Patrik
 
annars finns det ju öppningsbara wago
 
Eyeball skrev:
annars finns det ju öppningsbara wago
Även kallade "moderatwagos" ;)

ont: Trådskaparen kanske menar en sådan här?
wago_01.jpg

Såhär ser utbåten ut:
85349-3.jpg

Lycka till!
 
Y
Aha sedär, då pratade vi om fel prylar i en annan tråd isf för det var just de "moderatwagos" jag yrt om hela tiden, hehe
 
"Moderatwagon" ser ut såhär
8170.jpg
 
Y
men åå.. snurrigt värre.... läste fel.... hur som helst, jag har dessa

wago_01.jpg

och det är dessa jag har kallat som "moderna sockerbitar" och som jag har liggandes samt undrade om de gick att återanvända.... punkt... :)
 
Jo dom är ju lite "läckrare" än en gammal sockerbit det håller jag med om, hoppas du fått grepp om vad som är vad nu, lite småsnurrigt. Lycka till.
 
O
Det ska tydligen gå, men jag är osäker.... Är det viktigt att kunna återanvända dom så bör du använda dessa som här kallas för moderatwago....................
 
Y
onej det är inte viktigt i sig, hade först bara tänkt till en tillfällig akutlösning men kompå en säkrare lösning för stunden.

Samma med nutidens vägguttag, de har ju också dessa snabbkopplingar. Man har ju inte lust att slänga ett nytt vägguttag ifall något blev lite fel eller så och behöver göra om det..
 
På ett vägguttag brukar man kunna lossa på kabeln genom att trycka in "plast läppen" som sitter uppepå snabbkopplingen. I alla fall på Eljo Trend. ANtar att motsvarande finns på andra märken
 
Det går, det gäller bara att jucka lite på den.

På Elkos envägsuttag så är det faktiskt som på Wago. Lite knepigt varför de gjort så.

//Patrik
 
Y
jag har nya eljo fast ser då inget jag kan trycka på den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.