Y
Blåa X är befintliga eluttag.

Min fundering är var på hallväggen jag bör placera ett ytterligare uttag.
1:an är ju vid entredörren. Risken är ju att man har skohylla där?
2:an är i mitten på väggen, där kanske någon byrå eller något hamnar
3:an... Tja... risken är att den blir synlig då ju vilket stör friden (haha)

Allanballan beslutsångest. :)

hallkontakt.jpg
 
3 an tycker jag,inte för att jag kanske förstår vad man ska med 2 uttag mittimot varandra till men du kanske är elektriker hehe
 
ska det sitta nån spegel i hallen ?
isåfall sätt utaget bredvid den, alltid nån som ska dona till håret innan utgång ;)
 
Y
Jo precis, det har varit och lär säkert bli en spegel på den väggen.
Sen vet jag inte riktigt vad mer man skulle haft ett uttag för i sig, det var mer att jag tänkte på att nu har jag chansen när vägg och tak är öppna.

Vem vet, kanske hittar nån tjej som är helgalen på att sätta julstakar överallt, då är de ju gott att iaf slippa förlängningssladd tvärsöver hallen. ;)
* Ena annan onödig pryl vore ju skovärmare... :)
 
Någonstans mellan 2 o 3 skulle jag gissa. En spegel lär ju hamna vid 2 ocg ett uttag vid ena kanten kan inte sitta fel. Annars kan ju nr 1 vara ett alternativ ( för en ev. skotork)
 
Gardera dig och sätt vid både 1 och 3 då ;)
 
tycker jag med :)
Skovärmare eller liknande talar för 1.
Lampor, laddare, damsugarbehov osv talar för tre
 
Jag skulle satt ett snyggt enkeluttag vid 3an i strömbrytarhöjd. Perfekt uttag för dammsugaren.

Ett annat tips: I vår hall satte jag ett enkeluttag högt uppe på väggen i hallen enbart för att ha till ringklockan. Hade en trådlös ringklocka med batteri innan, men batterit tog slut stup i kvarten och ringmelodin lät lika falsk som en musiklektion i årskurs 2. Valde därför att sätta ett elluttag enbart till ringklockan och köpte en som man pluggar in ett väggutttag istället.
 
C
Trådburen ringklocka kanske vore nåt att förbereda för, btw, när det ändå är öppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.