Hej!

Jag funderar på att ta bort mitt badkar från mitt badrum eftersom jag tycker det är onödigt och tar plats. Måste jag skaffa duschkabin eller räcker det med bara draperi? Det sitter matta i mitt badrum.

Tack på förhand.
 
draperi funkar bra :) Om du har mattan på golv och väggar så kolla mattans skick - är den i bra skick och utan sprickor så finns det inga hinder :)
gaia
 
Jag har slängt ut mitt och har draperi. Om det fungerar i ditt fal är helt och hållet upp till om du har bra fall mot golvbrunnen.

Hade en lägenhet som var renoverad av polacker och där var vattnet på väg ut i vardagsrummet, fast att jag hade dusch väggar. (kommer aldrig att anlita några sådana i mitt liv)
 
Om du har badkar idag har du antagligen inte tillräckligt med fall på golvet för duschning. Du kan ju prova men jag tror inte att vattnet rinner undan som du hoppas. Finns ju självhäftande lister för duschar som man kan ha på golvet om vattnet rinner iväg dåligt men jag tvivlar på att de är 100% funktionella om fallet inte är bra nog.

Du kan ju prova att spola vatten på golvet så ser du hur, och om, det rinner.

/John
 
Tack för svar. Jag har kollat fallet och provspolat och det rinner ner hyffsat bra vid området där jag har draperiet. Man ser tydligt fallet om man kollar längs golvet. Jag är dock ingen expert på området :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.