Är det någon som har använd Feng Shui metoder? Det är väll lättast att göra det när man ritar huset än när man köper ett färdigt hus. Tips...?
 
  • Gilla
Claesk
  • Laddar…
Låna en bok. Tillämpa det du tycker känns rätt. Jag använder Feng Shui som inspiration för tex färgsättning och materialval.
/Ulle
 
I helgen köpte jag en underbart inspirerande och bra bok om just Feng shui. Den heter "Feng shui för svenska hem" skriven av en kvinna som jag inte minns namnet på.

Jag är också i gång med att skapa en bra planlösning utifrån tänket med feng shui. Spännande och roligt!
 
Kaugan skrev:
I helgen köpte jag en underbart inspirerande och bra bok om just Feng shui. Den heter "Feng shui för svenska hem" skriven av en kvinna som jag inte minns namnet på.
Författarens namn är Agneta Nyholm Winqvist. Jag håller med om att det är en bra och inspirerande bok!

Och när vi ändå är inne på boktips ;) vill jag passa på att tipsa om ytterligare en bok i ämnet. En liten behändig bok som heter Rensa i röran med feng shui. (Karen Kingston). En helt underbar bok som man lätt sträckläser och man får en oerhörd lust att genast slänga hälften av det man har hemma, mkt praktiskt! :D

/Cala
 
Kaugan skrev:
I helgen köpte jag en underbart inspirerande och bra bok om just Feng shui. Den heter "Feng shui för svenska hem" skriven av en kvinna som jag inte minns namnet på.

Jag är också i gång med att skapa en bra planlösning utifrån tänket med feng shui. Spännande och roligt!
Bra idé! Verkar det som att boken kan hjälpa dig? Värd att köpa? Är också ute efter att skapa den "perfekta" planlösningen;)
 
Mycket av det som skrivs är ganska självklart egentligen, men en hel del som skrivs är tänkvärt och bra, t.ex hur trappan ska placeras mm. Dessutom tar den upp rum för rum vilket gör att det känns enkelt och överskådligt att plocka de delarna som känns viktiga och intressanta för ens egna planlösning och möblering.

En del är dock svårt att lösa rent praktiskt, dessutom är min sambo ytterst tveksam så jag får sälja in idéerna utan att nämna termen feng shui ;) ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.