Jag såg i en tråd om färgval av markiser någon som ritade in olika markiser på bilden av huset ifråga. Nu skulle jag vilja göra liknande med våra fönster, men jag vet inte hur man gör. Det är inte så roligt att måla fel på 42 fönster!
 
Kanske "google sketchup" kan vara nått...
 
Ta kort på huset och ändra färg i Photoshop. Kräver lite mer men finns bra hjälp på nätet.
 
på nästan alla av de största färgtillverkarnas hemsidor finns den möjligheten fast med färdiga bilder. det du kan göra är att direkt kontakta en färgleverantör och skicka dit dina bilder så kan dom säkert fixa ett par olika prov till dig. kan dock gå på nån hundring.
 
måla-nisse skrev:
på nästan alla av de största färgtillverkarnas hemsidor finns den möjligheten fast med färdiga bilder. det du kan göra är att direkt kontakta en färgleverantör och skicka dit dina bilder så kan dom säkert fixa ett par olika prov till dig. kan dock gå på nån hundring.
Dylik service brukar oftast gå via färgtillverkarens kunder, och innebär en fullständig färgsättning. Bekvämt, men du får inte laborera själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.