Det har sagts förr och jag säger det igen. Den här siten är inte bra för ekonomin. Eller så är det just det den är. :)

Har sneglat på en tigersåg från Makita men tyckte inte det var lönt att handla utanför Sverige. Dessutom måste man byta sladdställ om man köper nätanslutet. Sedan kikade jag på BJR181RFE som är batterivarianten. Skulle jag inte ha gjort...

Toolchestdirect tar ca 3043 (2590 exkl moms) plus frakt. Här hemma ligger den på 5850 (4680 exkl moms). Nu ska jag bara ta mig en funderare på om jag behöver en batterisåg eller om jag ska nöja mig med en nätansluten.


Bezt - Behöver man agera annorlunda när man lägger ordern för att få den fraktad till Sverige?
 
Matix skrev:
[länk]

En massa på rea som slutar på söndag. Någon som handlat där?
Vet inte om man kan shoppa därifrån... Deras slogan lovar bra service. Upp till bevis :)

/Mattias

Får tyvärr informera om att det inte är helt lätt att lägga order från detta företag.
De kan enbart ta kort från betalande i UK
Frakt från företaget får man ordna med själv utanför UK.
Dessa två anledningar gör det ohållbart för mig att beställa från företaget.
Det var lite synd! Vill ha ett paket med guide rail och tillbehör till bra pris. Får leta vidare.

/Mattias
 
joflopp skrev:
Det har sagts förr och jag säger det igen. Den här siten är inte bra för ekonomin. Eller så är det just det den är. :)

Har sneglat på en tigersåg från Makita men tyckte inte det var lönt att handla utanför Sverige. Dessutom måste man byta sladdställ om man köper nätanslutet. Sedan kikade jag på BJR181RFE som är batterivarianten. Skulle jag inte ha gjort...

Toolchestdirect tar ca 3043 (2590 exkl moms) plus frakt. Här hemma ligger den på 5850 (4680 exkl moms). Nu ska jag bara ta mig en funderare på om jag behöver en batterisåg eller om jag ska nöja mig med en nätansluten.


Bezt - Behöver man agera annorlunda när man lägger ordern för att få den fraktad till Sverige?
Jag har ju inte beställt själv från de, dock om du tar checkout så kan du välja land och allting. Mailet jag skickade och svaret såg ut såhär,
--------------------------------------------------------------
Subject: International?
Hi!

I was looking on the Makita BO6040 and it says UK shipping only, but I checked the checkout and there you can choose country. Can you send this and other tools international (sweden)?

Regards
-------------------------------------------------

Hi xxxxxx,
Yes we can ship to Sweden - it costs £22. If you want to order I can send a Paypal invoice to you
Best Regards
Fiona - ToolChestDirect Ltd

---------------------------------------------

Kanske är samma sak som itslondon att de bara kan ta betalt från UK-kort därav paypal fakturan.

I övrigt batteridriven tiger vs nätansluten beror ju på vad man ska ha den till för den tömmer batteriet ganska snabbt om man gör riktigt tunga uppgifter med den, t.ex. såga ner oljetank. Då är ju en nätansluten att föredra men du har ju en frihet utan sladd för lite grensågning i trädgården och liknande. För 3000 kr får du ju en hyfsad nätansluten tiger.
 
Din såg finns även på power tools pro för ett liknande pris, har handlar där själv och det fungerade bra (tog ca 5 arbetsdagar innan jag fick mitt Makita paket - men var tvungen att fota en räkning och maila till dom).

http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...tteries-28mm-stroke-5mtr-ptp-tape-p-3875.html

Precis idag hadlade jag Bosch GCM8S kap ger, Bosch GKS160 cirkelsåg, Bosch AHS 7000 PRO-T häcksax samt arbetsbänk från http://www.toolstop.co.uk/ inför ett enormt plank bygge. Grejerna i sverige är nästan dubbelt så dyra och vissa mer än det tom - det är nästan så man tror att det är ett skämt.

Ironiskt nog verkar britterna ta även dom överpriser på black and decker maskiner - en cirkelsåg b&d kostar ca 700kr, lägg till 200 och du får en blå bosch ;)
 
Redigerat:
Doldskada, trevliga grejer. Vad fick du ge i frakt?
Nyfiken som man är undrar man ju :)

/Mattias
 
Redigerat:
Jag har upptäckt att även om Axminster ibland slår power tools pro eller toolstop i pris på någon produkt är deras frakt jättedyr - där skulle den kosta 130£, men ligger jämförbart med andra firmor upp till 10kg ungefär.

Toolstop tog 55£ i frakt och då glömde jag skriva in att det finns en makita dammsugare med i paketet - så med tanke på grejerna antagligen kommer på en liten pall är det enligt mig ett helt ok pris för frakten.
 
Doldskada skrev:
Din såg finns även på power tools pro för ett liknande pris, har handlar där själv och det fungerade bra (tog ca 5 arbetsdagar innan jag fick mitt Makita paket - men var tvungen att fota en räkning och maila till dom).

[länk]
60 £ billigare till och med. :) Kanske ska ta och dra ett mail till dem för att se om det går att reda ut en del praktikaliteter.
 
P
beställde ett MFT/3 bord för nån vecka sedan ifrån england.. paketet befinner sig just nu i sverige men jag får inte ut det för avsändaren har betalat för lite i frakt :@
Schenker skulle kontakta säljaren och få ett OK och sen skicka paketet, blev det inte ok så skickades det tilbaka :S.. det blev 2 kollin och det ena kollit har jag att hämta ut idag.. vilken pina det ska vara för materiella ting :blushing::wow:
 
pleqtiz skrev:
beställde ett MFT/3 bord för nån vecka sedan ifrån england.. paketet befinner sig just nu i sverige men jag får inte ut det för avsändaren har betalat för lite i frakt :@
Schenker skulle kontakta säljaren och få ett OK och sen skicka paketet, blev det inte ok så skickades det tilbaka :S.. det blev 2 kollin och det ena kollit har jag att hämta ut idag.. vilken pina det ska vara för materiella ting :blushing::wow:
Det var udda, varifrån beställde du o hur mycket betalade du i frakt?
 
pleqtiz skrev:
beställde ett MFT/3 bord för nån vecka sedan ifrån england.. paketet befinner sig just nu i sverige men jag får inte ut det för avsändaren har betalat för lite i frakt :@
Schenker skulle kontakta säljaren och få ett OK och sen skicka paketet, blev det inte ok så skickades det tilbaka :S.. det blev 2 kollin och det ena kollit har jag att hämta ut idag.. vilken pina det ska vara för materiella ting :blushing::wow:
Hur kan det gå iväg utan man betalat rätt frakt?! :)
Hoppas det löser sig.
 
En fråga med långt intro, är på gång att skaffa grovdammsugare från UK. Maskinen har eluttag för anslutning av handmaskiner. Sugaren är ju från UK så jag behöver en ström adapter för eluttfaget på själva dammsugaren, UK hane till Svensk hona (och inte tvärt om som man normalt behöver när man köper maskin från UK)
Apparaterna som skall kopplas till sugaren har numer har svensk stickpropp.

Vet att jag sett det i någon tråd inom en två veckors period men nu hittar jag inte den tråden igen. Snälla hjälp mig! Har du länk till tråden? eller till ett ställe där jag kan köpa adaptern jag söker?

Tack på förhand.

Mvh Mattias
 
Lostorp,
Ajdå, misslyckade visst förklara.
Den adaptern du länkar till funkar ju för strömförsörjning till dammsugaren isig men inte uttaget som sitter i dammsugaren för andra elverktyg. Man är då i behov av en annan adapter.

Minns ju att jag sett den i någon annan tråd, en vit adapter men jag hittar inte den tråden nu.

Uttaget jag syftar på ses i bifogad bild
http://www.louistools.de/catalog/images/products/fein/4014586862583.jpg

Mvh Mattias
 
Redigerat:
Öh? Du köper en dammsugare i UK? Den har engelsk kontakt på sladden och dito uttag för maskiner? Du köper då adaptern jag länkade till, sätter den i dammsugarens maskinuttag och kopplar sen maskinerna (som numer har svensk kontakt) till adapterns uttag? Bör funka. Kolla en gång till :)

Clas Ohlson skriver ju "Från Engelsk jordad stickpropp till Skandinaviskt jordat uttag". Jag har läst din ursprungsfråga igen och kan inte förstå annat än att det är denna du söker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.