Hehe
En sida med nöjda kunder hos Älvsbyhus har inlägg från 15 personer. De länkar med missnöjda kunder har sidvis med inlägg. Det säger en hel del tycker jag.

Jag var nära att gå i fälla själv men efter samråd med Energirådgivare avstog jag dock. Dessutom tycker jag Donald verkar vara en stor skitstövel!

Men givetvis är det kul att ni som är nöjd är nöjd.
 
FieroGT skrev:
Hehe
En sida med nöjda kunder hos Älvsbyhus har inlägg från 15 personer. De länkar med missnöjda kunder har sidvis med inlägg. Det säger en hel del tycker jag.

Jag var nära att gå i fälla själv men efter samråd med Energirådgivare avstog jag dock. Dessutom tycker jag Donald verkar vara en stor skitstövel!

Men givetvis är det kul att ni som är nöjd är nöjd.
Med den stora skillnaden är att på "de missnöjda sidorna" skriver i stort sett ingen Älvsbyhuskund utan bara en massa andra besserwissrar...
;)
 
Hur många missnöjda älvsbyhusägare har gjort inlägg i den tråden....är ju som vanligt mest en massa diskussioner mellan samma personer som bara utgår från andras erfarenheter, då de själva inte har några....

Nöjd älvsbyhus ägare.
 
mr_bygg skrev:
Det finns knappast något försvar eller ursäkt för hur älvsbyhus har agerat i väldigt många fall och de kan säkert ligga i topp på antalet anmälningar hos ARN eller antalet reklamationer. .
Det är stoooor skillnad mellan att det görs anmälningar till ARN jämfört med att faktiskt bli fälld i ARN och välja att inte följa deras rekommendationer!
 
Om man har ett besiktningsprotokoll med noll fel, och allt är nymålat så är det många kunder som är nöjda.

Huvudsaken är att man tror att allt är bra, så är det ok. Ungefär som i filmen Matrix där en gubbe ville tillbaka från verkligheten till datorvärlden, där han kunde få känna smak av oxfile och doft av vin. Men allt var bara digitala tecken- på låtsas.

Hellre ovetande och jättelycklig!
 
Jag är fascinerad över att folk lägger tid och energi på att spy galla över Älvsbyhus. Jag förstår verkligen att de med dåliga erfarenheter av företaget vill ut med sin ilska och missnöje, men alla ni andra då, har ni inget vettigare att ägna er tid åt? Det är på sandlådenivå att skriva inlägg i syfte att försöka provocera och reta upp någon Älvsbyhusägare. Jag tänker själv inte lägga ner en sekund till på ert dravel.
//Nöjd och stolt Älvsbyhusägared^_^b
 
magnuse74 skrev:
Med den stora skillnaden är att på "de missnöjda sidorna" skriver i stort sett ingen Älvsbyhuskund utan bara en massa andra besserwissrar...
;)
Det kan nog iof stämma.

Men de jag pratat med som byggt Älvsbyhus säger inte att de är jättenöjd utan man får mer svar "man får vad man betalar för".
 
Nimbuspimbus skrev:
Jag är fascinerad över att folk lägger tid och energi på att spy galla över Älvsbyhus. Jag förstår verkligen att de med dåliga erfarenheter av företaget vill ut med sin ilska och missnöje, men alla ni andra då, har ni inget vettigare att ägna er tid åt? Det är på sandlådenivå att skriva inlägg i syfte att försöka provocera och reta upp någon Älvsbyhusägare. Jag tänker själv inte lägga ner en sekund till på ert dravel.
//Nöjd och stolt Älvsbyhusägared^_^b
Jag försöker mer få folk att tänka om en extra gång innan de tar sitt livs beslut.
Tycker man det kan vara värt 500 000kr för lite sämre standard så är det givetvis upp till var och en.
 
Jag tror inte Älvsbyhus är så mycket sämre än Borohus. Det beror ju på hur man bygger husen på plats. Och detta är ju kunden helt okunnig om när han undertecknar kontraktet på ett färdigt hus. Han har ju ingen aning om vem som skall utföra de olika momenten.


Det står ju en helt del om Borohus i juridikforumet just nu, och denna husleverantör har jag personligen extremt dålig erfarenhet av. Vad jag känner till så äger en och samma person fyra husföretag, och kanske beror de art- typiska felen i byggprocessen på dålig företagskultur.
 
Mikael_L
FieroGT skrev:
Jag försöker mer få folk att tänka om en extra gång innan de tar sitt livs beslut.
Tycker man det kan vara värt 500 000kr för lite sämre standard så är det givetvis upp till var och en.
Vill du lägga en halv fuckin' million kronor på lite högre standard ...?
Fine för mig, men själv jag gör gärna annat för de pengarna ... :)

Då kan du gå på dina fina ekgolv här hemma i Svedala medan jag sitter och dricker paraplydrinkar någon annanstans. :D
 
extra25 skrev:
Jag tror inte Älvsbyhus är så mycket sämre än Borohus. Det beror ju på hur man bygger husen på plats. Och detta är ju kunden helt okunnig om när han undertecknar kontraktet på ett färdigt hus. Han har ju ingen aning om vem som skall utföra de olika momenten.


Det står ju en helt del om Borohus i juridikforumet just nu, och denna husleverantör har jag personligen extremt dålig erfarenhet av. Vad jag känner till så äger en och samma person fyra husföretag, och kanske beror de art- typiska felen i byggprocessen på dålig företagskultur.
Det hela handlar mest om hur ÄH bemöter sina kunder när något går fel. Ett seriöst husföretag försöker lösa problemen, ÄH säger att eftersom du har köpt ett billigt hus så får du räkna med att det är en massa problem och fel och vi skiter fullständigt i att rätta till dem- fritt traverserat.... Sen bygger inte ÄH något på plats....
 
FieroGT skrev:
Det kan nog iof stämma.

Men de jag pratat med som byggt Älvsbyhus säger inte att de är jättenöjd utan man får mer svar "man får vad man betalar för".
Men är inte detta just definitionen på att vara nöjd? När man får vad man betalar för? Får man mer än man betalar för ska man givetvis vara än mer nöjd, eller ha dåligt samvete att man blåst någon...

Att man inte köper något som gör att man kan ha högre förväntningar och krav på är ju upp till köparens prioirteringar och inget annat. Har man så höga krav men inte de ekonomiska medlen att köpa det så är det bara att avstå, eller leta begagnade hus och alternativa lägen. Det måste ju vara bra att de som inte vill lägga mer än nödvändigt också har någon modell att kunna köpa och då få en standard därefter. Dock måste i alla lägen det finnas en koppling mellan pris och vad man får gällande konstruktioner m.m.

Att klaga på konstruktionen av ett Älvsbyhus är väl lönlöst, studerar man den inte innan man tecknar kontrakt är det extremt hög skyll dig själv faktor om man sedan blir besviken på att det inte är massiva ekgolv m.m.. Det som däremot är extremt beklagligt är att ett antal husköpare fått problem vid uppförandet eller under garantitiden och fått ett kasst bemötande från bolaget. Det har inget alls att göra med konstruktionen eller den biten, alla fabrikat kan få problem. Så mitt intryck av hela sörjan här är att jag gillar husen och deras koncept med enkla och förhållandevis billiga lösningar till de som så önskar, men ställer mig kritisk till servicegraden om något skulle gå fel.
 
jhenrikj skrev:
Sen bygger inte ÄH något på plats....
Det är väl mest en definitionssak. Sist jag såg ett komma längs vägen så var det inte färdigbyggt. Det krävs en del byggande på plats också.
Bland annat ska ju ett tak monteras dit.
 
L. Mäkinen skrev:
Det är väl mest en definitionssak. Sist jag såg ett komma längs vägen så var det inte färdigbyggt. Det krävs en del byggande på plats också.
Bland annat ska ju ett tak monteras dit.
Jo det är ju helt sant iofs, men det mesta påstås komma färdigt från fabrik....och sen vete tusan om jag vill kalla det tak *skratt*
 
Mikael_L
ANDHOL skrev:
Att klaga på konstruktionen av ett Älvsbyhus är väl lönlöst, studerar man den inte innan man tecknar kontrakt är det extremt hög skyll dig själv faktor om man sedan blir besviken på att det inte är massiva ekgolv m.m.. Det som däremot är extremt beklagligt är att ett antal husköpare fått problem vid uppförandet eller under garantitiden och fått ett kasst bemötande från bolaget. Det har inget alls att göra med konstruktionen eller den biten, alla fabrikat kan få problem. Så mitt intryck av hela sörjan här är att jag gillar husen och deras koncept med enkla och förhållandevis billiga lösningar till de som så önskar, men ställer mig kritisk till servicegraden om något skulle gå fel.
I stort sett tycker jag precis som du. :)

Men jag har inget direkt att bidra med i vare sig denna eller andra ÄH-trådar.
Min mamma bodde i nybyggt ÄH några år, jag har aldrig hört att hon var missnöjd. En liten sak byggfuskades det med iaf, jag fick krypa ner i krypgrunden och lägga ut plast då det inte var gjort av bygglaget.

Jag känner några till som är nöjda med sitt ÄH. Ja dom har fått vad dom förväntat sig helt enkelt. I ett av dessa ÄH var jag och hälsade på under riktigt bitande kyla, så då tänkte jag att jag skulle få känna av golvkallt :O Men nä. Det var riktigt sköna golv, iaf jämfört med de betongbjälklagsgolv a'la hyreshus-fuskbygge 80-tal som jag hade som referens.:cool:

Men att jag känner några vars bygge gick bra och enligt planerna och därför är nöjda betyder ju inte så väldigt mycket egentligen. Det är när det går snett som företagen prövas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.