Hej!
Jag undrar helt enkelt om det finns någon smidig list att sätta över "skarven" mellan ryggåstaket/kökstaket?
Snickarna är inne på att bygga en fuskbalk där för att kunna gå med taklist rakt förbi.....
Tycker det skulle se bättre ut om man kan sätta någon typ av ytterhörnlist eller liknande över skarven istället.

Någon som har en smidig lösning på detta?

Bifogar en bild så kanske ni förstår hur jag tänker ;)
 
  • bygge13.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
En brutal ide är att montera en skena (230 el 12v) för spottar längs hela skarven, sedan har du löst belysningen också...kanske inte optimalt.
 
En hålkälslist bak och fram?....

ImageVaultHandler.aspx

Annars tycker jag snickarnas förslag att gå förbi med takllist som i resten av rummet och låta den möta en list eller "fuskbalk" inte låter så dumt?
Alternativt kan man ju bara låta två släta lister (eller planhyvlat) mötas i öppningen

/Ingenjören
 
Redigerat:
Tackar för tipsen!!
Var till beijer idag å tog med mig två prover på L-foderlister därifrån!
Fasar jag av innerkanten på den korta delen så blir det nog kanon.
Bifogar en skiss så får ni hemskt gärna komma med synpunkter om det verkar som en bra idé eller inte :)
 
  • foderlist.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det inte snyggare om du bara köper två stycken smala lister, snedkapar dom längsmed och låter dom mötas i vinkel? Tycker den där extra vinkeln klöddar till det :)
 
Nja, Har funderat på det men problemet är att ryggåstaket inte är helt rakt så då blir det svårt att få skarven mellan listerna snygg.....
 
Jag har fått mycket speciallister från en snickerifabrik. Det borde inte vara några problem att göra en list med öppningen 130 grader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.