Hej, är det någon som har nån uppfattning hur många arbetstimmar det rör sig om för ett proffs att sätta kakel o klinkers på ett litet badrum på 2kvm? Har gjort allt annat själv, men funderar på att leja bort plattsättningen för att få den där "proffs-finishen" som kan vara svår att få till själv... dessutom är det ganska besvärligt rum med oregelbunden form (7 innerhörn och 3 ytterhörn samt en nisch)
 
Påminner om vårat gamla badrum.

När Brf renoverade samtliga badrum tog det ca två dagar att plattsätta rummet. Nu tror jag inte att han jobbade heltid med vårt badrum de två dagarna då de gjorde ett antal badrum parrallellt.

/Zeb
 
2 dagar handlar väl mer om den minimala kalendertiden, först dit med plattor nästa dag foga.

Jag tror att på det lilla badrum den här tråden gäller så är plattsättarens ställtid för att komma dit, bära upp sina verktyg etc, betydligt längre än själva jobbet.

Normalt sett så är det ju underarbetet man skall vara orolig över att göra själv, fuktspärr osv. Att sätta plattor är lätt och roligt.
 
Delar förra skribentens uppfattning. Jag har ett proffs sätt som jag har lärt mig. Det är svårt att arbeta effektivt i ett litet badrum. Därför blir det dyrt. Och platsättarna har många arbete samtidigt. Spackla vänta , prima vänta , gummimassa vänta , gummimassa andra gången vänta osv. svårt att arbeta snabbt.
Mitt knep är att lägga alla hela platter först och sedan när dessa har torket så har man något att stå och gå på och kan sedan mäta och sätta alla passbitarna längs
kanterna.
 
max 8 timmar om du hantlangar åt plattsättarn gärna lite fika och så med
 
:-/våran plattsättare räknar med 80 timmars arbete med fuktspärr för 5kvm[ vanligt standardbadrum]
och vill ha 24000kr för jobbet +material
 
Låter väldigt dyrt i mina öron!!!  Visserligen gör jag mina badrum själv. På 80 timmar hinner du göra det själv 2ggr även om du aldrig gjort nåt liknade ;)
En bekant gjorde ett badrum på 3kvadrat inkl golvärme och materiel för 18000 vitt
 
joel2 skrev:
:-/våran plattsättare räknar med 80 timmars arbete med fuktspärr för 5kvm[ vanligt standardbadrum]
och vill ha 24000kr för jobbet +material
Om vi bortser från timmarna vilket låter mkt så tycker inte jag att 24.000:- pix är speciellt dyrt såvida det är "vitt" och en auktoriserad plattsättare...
Vi betalde 28.000:- för ungefär samma storlek. :)
 
Hm, jag tror jag gör såhär - testar själv, men om babyn behagar komma en vecka för tidigt lejer jag ut det, skulle kännas tungt att kakla då! :)
 
Låter väldigt länge, vårat badrum med tätskikt, kakel och klinker, tog ca 30 timmar effektiv tid. 8m2. Men då var det en jäkla fart på plattsättarn!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.