47 017 läst · 72 svar
47k läst
72 svar
Beställt nytt badrum, utförandet ser ut som skit.
Hej!
Har beställt en total badrumsrenovering och resultatet blev riktigt dåligt.
3kvadrat pris för arbete 150.000:-
Material 60.000:-
Det ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något.
Blir förbannad varje gång jag ’besöker’ vill hitta allvarliga fel så de behöver göra om.
Är allvarligt sugen på att riva allt igen och ta in ny firma som gör det.
Men skulle bli tot ca 400.000:- för 3kv2 badrum vore sinnesjukt.
Något som vet vad jag kan göra?
här kommer lite bilder.
fukten vid toaletten kommer när jag städar (skjuter vatten) och ligger kvar i föera dagar efteråt.
Har beställt en total badrumsrenovering och resultatet blev riktigt dåligt.
3kvadrat pris för arbete 150.000:-
Material 60.000:-
Det ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något.
Blir förbannad varje gång jag ’besöker’ vill hitta allvarliga fel så de behöver göra om.
Är allvarligt sugen på att riva allt igen och ta in ny firma som gör det.
Men skulle bli tot ca 400.000:- för 3kv2 badrum vore sinnesjukt.
Något som vet vad jag kan göra?
här kommer lite bilder.
fukten vid toaletten kommer när jag städar (skjuter vatten) och ligger kvar i föera dagar efteråt.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
Renoverare
· Göteborg
· 90 inlägg
När färdigställdes det? Har du haft dit en extern besiktningsman?
Det där ser horribelt ut
Det där ser horribelt ut
Hallå, färdigt april 2022, som jag förstått så tittar besiktningsman på funktion och inte på det estetiska, men om något är kunnig i området så meddela gärna. Jag har ju tyvärr hunnit betala badrummet.F Frunihuset20 skrev:
Fy fan, kan vara bland det sämsta utförandet på ett badrum jag någonsin har sett

Fattar inte mig på sådana jävlar som sysslar med dessa undermåliga jobb, sover dom verkligen gott om nätterna. Är väl bättre att dom jobbar som städare eller sitter i kassan på ICA fast troligtvis klarar dom inte av detta heller.
Fattar inte mig på sådana jävlar som sysslar med dessa undermåliga jobb, sover dom verkligen gott om nätterna. Är väl bättre att dom jobbar som städare eller sitter i kassan på ICA fast troligtvis klarar dom inte av detta heller.
Det där gör mig ledsen att se.
Säger sig företaget vara medlem i någon branschorganisation?
Säger sig företaget vara medlem i någon branschorganisation?
Renoverare
· Göteborg
· 90 inlägg
En besiktningsman tittar även på det estetiska. Vi hade ett badrum där plattsättningen blev underkänd pga fogsprång och det var inte i närheten så illa som hos dig. Har du reklamerat skriftligt? När gjordes det isf?D degi skrev:
Har det verkligen tagit dig nästan ett år att komma fram till att det verkar vara fel?D degi skrev:
Har du påtalat bristerna innan betalning?
Har du varit i kontakt med konsumentvägledare hos kommunen?
Har du anmält till ARN?