5 075 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
uterum inglast kostar tror ni?
hej glad amatör i farten.
ska bygga en altan med inglasning sammanlagt 23 km2 varav 15km2 är inglasat glaset kommer att köpas in på skånska byggvaror.
hur mkt tror ni att ett sådant kalas kommer att gå på i "matrial" väg förutom glaset.
vad är det viktigaste att tänka på om man ska göra det själv?
MVH
jesper
ska bygga en altan med inglasning sammanlagt 23 km2 varav 15km2 är inglasat glaset kommer att köpas in på skånska byggvaror.
hur mkt tror ni att ett sådant kalas kommer att gå på i "matrial" väg förutom glaset.
vad är det viktigaste att tänka på om man ska göra det själv?
MVH
jesper
Nja, det blir inte billigt. Det är en ganska stor yta. Snabbt överslag visar knapp 8 miljarder kronor för virket...joppoe skrev:
Jag byggde själv altan i sommras och snittpriset för reglar, trall, staket, plintar mm blev 340 kr / kvm
Men om du minskar din altan till 23 kvm istället så skulle det med mina siffror hamna på 8000 kr ungefär.
Jag förstår inte varför bygglovet skulle vara det suraste äpplet. Vårt bygglov kostade 1500kr för att bygga ett uterum på 16 kvm,Grunden kostade ca 8000kr och vi har köpt dörrar för 30000kr och taket och stommen gick väl på 16000kr. I detta sammanhang är väl bygglovet en droppe i havet, men det tog tog tid, ca 3,5 månader ville Eslövs kommun ha för att godkänna dörrarna ( bygglov för taket hade vi tidigare).
Liknande trådar
-
Hur ska man täta mellan panelvägg och uterums golv?
Altan & Uteplats -
Hur tätar man bäst uterumstak mot putsad fasad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Gårdsmakeover!Det eskalerade lite..😅Altan/Gabioner/Uterum var tanken
Socialt & Projekt -
Vad kostar det att bygga uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vad kostar ett arkitektritat förslag på ett uterum?
Frågor och svar om arkitektur